استان تهران - خبرگزاری مهر: اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی در استانهای زنجان، کرمانشاه، اردبیل، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی همچنین موسسه تبیان و اداره کل امور مبلغان و مساجد این سازمان را در خبرگزاری مهر می خوانید.

- مراسم معرفی مدارس معارف اسلامی صدرای زنجان با حضور سید محمد باقر سیفی رئیس سازمان مدارس معارف اسلامی در محل حسینیه اعظم زنجان با حضور پرشور دانش آموزان مقطع سوم راهنمایی برگزار شد. در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص اهمیت تربیت اسلامی به ایراد سخن پرداخت و در ادامه رئیس سازمان معارف اسلامی در خصوص ویژگیهای روح انسانی مطالبی را بیان کرد.

- گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی هرسین باهدف برنامه ریزی آیینهای سوگواری وعزاداری دهه دوم فاطمیه، درمجتمع فرهنگی تبلیغی علمای هرسین برگزار شد. دراین آیین مذهبی که مسئولان هیئات محوری، نماینده امام جمعه، بخشدارمرکزی وتنی چند از روسای ادارات فرهنگی حضور داشتند، رئیس اداره تبلیغات اسلامی هرسین هدف جلسه را تشریک مساعی هیئات مذهبی دراجرای هرچه بهتر و باشکوهترعزاداری های ایام فاطمیه برشمرد.

- مسئول واحد تبیان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از گشایش فاز ویژه بانوی دو عالم در وب سایت تبیان استان خبر داد.امیر محمد مجتهدی افزود: این بخش که به مناسبت ایام فاطمیه راه اندازی شده است، دارای قسمتهای مختلف اعم از زندگینامه، داستان، مقالات ویژه، احادیث، کتابشناسی ادعیه و زیارات مربوط به آن حضرت است. وی داشت: این بخش همچنین از قسمتهای متنوع مثل گالری صوتی و گالری تصاویر تشکیل شده که بخشهای مداحی و سخنرانی به صورت MP3 و با قابلیت پخش online در نظر گرفته شده است. علاقمندان می توانند برای مشاهده این بخش ویژه به آدرس www.tebyan-tabriz.ir به لینک بانوی دو عالم مراجعه کنند.

- به‌مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری ام ابیها حضرت زهرا و ایام فاطمیه، امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل تعداد 100 نفر از خواهران مبلغه را به مناطق مختلف استان اعزام کرد. سارا حقی، مسئول امور فرهنگی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای برنامه ها و مراسمات ویژه بانوان در استان اردبیل و بنا به ضرورت بیان سیره حضرت زهرا (س) به بانوان و عرض ارادت به بانوی بزرگوار اسلام در این ایام، تعدادی از خواهران مبلغه به این مراسمات جهت سخنرانی اعزام شدند. وی افزود: مبلغات اعزامی در مراسمی که با نام کوثر وحی،ی اس بقیع، بانوی بانوان و آشنای غریب که در هیئتهای مذهبی، مدارس دخترانه، ادارات و صدا و سیمای اردبیل برگزار شد، سخنرانی کردند.

- مدیر‌کل امور مبلغان و مساجد سازمان در نشست هم‌اندیشی کارشناسان امور مساجد دفاتر استانی کل کشور گفت: بحث تغذیه فکری ائمه جماعت یکی از طرحهای موفق سازمان بوده است. حجت‌الاسلام  حسین رقیمی با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت دهم و افزایش اعتبارات در این حوزه ادامه داد: بحث تغذیه فکری ائمه جماعت یکی از طرح‌‌ای موفق سازمان بوده است ضمن اینکه افزایش اطلاعات و سطح مطالعات ائمه جماعت قطعا منجر به استقبال بیشتر جوانان از مسجد خواهد شد.

- اولین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف زنجان در اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان برگزار شد. این جلسه به ریاست یوسف اماملو معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان برگزارشد. معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در ابتدای این جلسه گفت: از چند سال پیش موضوع اعتکاف در دستور کار متولیان برنامه های فرهنگی و دینی قرار گرفته است و رویکرد اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان بر آن است که مراسم معنوی اعتکاف به صورت خود جوش و مردمی برگزار شود.

- کارشناس انفورماتیک اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تمامی دفاتر تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به شبکه داخلی و اینترنت پر سرعت مجهز شدند. رضا حدادمقدم افزود: با حمایت و پیگیری معاونت اداری مالی این اداره کل و فراهم شدن تجهیزات لازم و تامین اعتبار مورد نیاز، تمامی دفاتر تبلیغات اسلامی در شهرستانها به شبکه داخلی و اینترنت پر سرعت مجهز شدند. وی اظهار داشت: راه اندازی شبکه داخلی و اینترنت پر سرعت در دفاتر، هزینه ای بالغ بر 250میلیون ریال در برداشت.