مدیر درآمد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه های این وزارتخانه در هفته خوابگاه های دانشجویی را تشریح کرد.

حسین خراشادی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اهداف این وزارتخانه از برگزاری هفته خوابگاههای دانشجویی گفت: افزایش مشارکت دانشجویان در اداره خوابگاههای دانشجویی، تأمین مسکن دانشجویی با جلب اهتمام مساعدتهای ملی و توسعه مشارکت بخش خصوصی در تامین خوابگاه دانشجویی از مهمترین اهداف ما برای برگزاری برنامه های مربوط به این هفته است. 

وی افزود: برای هر یک از روزهای هفته خوابگاه های دانشجویی متناسب با برنامه های تدوین شده نامی در نظر گرفته شده است که بر این اساس این هفته به روزهای "خوابگاه سازی، ارزش اسلامی، نیاز ملی"، "خوابگاه و فرهنگ"،"خوابگاه ،خانواده و مشارکتهای مردمی"،"خوابگاه ، نوآوری و مدیریت بهتر"،"خوابگاه، زندگی جمعی، مشارکت وکار آفرینی"،"خوابگاه،ایمنی و سلامت" و"خوابگاه،ورزش و نشاط"،  نامگذاری شده است.

مدیر درآمد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در روزهای ابتدایی این هفته برنامه هایی چون اجرای مسابقات مختلف فرهنگی از جمله مسابقه قرآن، خاطره نویسی و اهداء جوایز به دانشجویان برتر خوابگاهی، راه اندازی، تجهیز و تکمیل کتابخانه های خوابگاه و تجلیل از جانبازان و ایثارگران خوابگاه که طی برگزاری مراسمی با حضور دانشجویان خوابگاهی و خانواده شهداء و نصب تصاویر شهدای دانشجو و تهیه شعارهایی در تجلیل از آنها در محیط خوابگاههای دانشجویی انجام خواهد شد. 

وی تاکید کرد: امسال برای اولین بار در خوابگاه های کشور خانه های فرهنگ معرفی و افتتاح خواهند شد.

خراشادی زاده افزود: انتخاب اطاق نمونه و دانشجوی نمونه خوابگاه براساس نظرسنجی از دانشجویان و مسئولین خوابگاهها و همچنین دعوت از خانواده های دانشجویان و جلب مشارکت آنها در اداره خوابگاههای دانشجویی و تشکیل شورای همکاری مشورتی از دیگر برنامه ها در این هفته خواهد بود.

وی از راه اندازی بازارچه های دانشجویی در محوطه خوابگاهها خبر داد و افزود: محلی را به منظور ارائه محصولات سخت افزاری و نرم افزاری فرهنگی و فروش آثار مکتوب در خوابگاه ها در نظر گرفته ایم.

وی افزود: از جمله برنامه های تدوین شده برای روز سلامت و بهداشت در این هفته برگزاری برنامه های آموزشی پیرامون نحوه امداد رسانی، با کمک جمعیت هلال احمر و حضور پزشکان  و روانپزشکان در خوابگاهها و ویزیت دانشجویان به صورت رایگان است.

مدیر درآمد صندوق رفاه از برگزاری مسابقات ورزشی جام خوابگاه در روز آخر این هفته خبر داد و افزود: افتتاح پروژه های ورزشی نظیر سالن ورزشی اتاق سلامت و تندرستی و تشویق و ترغیب دانشجویان به ورزش از جمله برنامه های روز آخر هفته خوابگاه های دانشجویی کشور خواهد بود.
 
به گزارش مهر، هفته خوابگاههای دانشجویی وزارت علوم تا 6 خردادماه ادامه دارد.