مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: نیکوکاران سالانه حدود 14 میلیارد تومان برای نگهداری سالمندان و مددجویان این آسایشگاه هزینه می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا صوفی نژاد با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس بین المللی نیکوکاری در تهران، افزود: حدود هزار و 750 سالمند، معلول و بیمار مبتلا به ام اس در آسایشگاه خیریه کهریزک نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: دوهزار بانوی خیر نیکوکار و 100 مرد نیکوکار و خیر که برخی از آنها شخصیتهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستنتد به علاوه 50 پزشک داوطلب به مددجویان و نیازمندان این آسایشگاه کمک و خدمت رسانی می کنند و از بین بانوان نیکوکار 100 نفر به صورت داوطلبانه به امور نظافت و تغذیه مددجویان مشغول هستند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: این آسایشگاه مجهز به درمانگاه، مرکز خدمات تخصصی پزشکی، دندانپزشکی، داروخانه، مرکز فیزیوتراپی، هیدروتراپی، کار درمانی و شنوایی شناسی است و از همه مددجویان این مرکز معاینات دوره ای صورت می گیرد.

وی افزود: تفاهمنامه ای نیز با وزارت آموزش و پرورش داریم که مطابق آن 50 فرهنگی بازنشسته به صورت داوطلب به سواد آموزی 70 مددجوی این مرکز مشغول هستند و از همین طریق دو نفر از مددجویان به مرحله تحصیل در مقطع کارشناسی رسیده اند.

صوفی نژاد گفت: مهمترین نیازهای مددجویان این مرکز تامین خوراک، پوشاک و درمان است، بیش از 60 درصد مددجویان نیز فاقد کنترل دفع ادرار و مدفوع هستند و سالانه 400 میلیون تومان برای تأمین وسایل بهداشتی برای آنان هزینه می شود.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک همچنین از راه اندازی بخش قرنطینه ای با نام شکوفه برای مددجویان به ویژه سالمندان جدیدالورود خبرداد و گفت: در این بخش تلاش می شود به کمک پرسنل، مددجو تجربه و خاطره خوشایندی را از نخستین مراحل جدایی از خانواده و اطرافیان داشته باشد.

نخستین اجلاس بین المللی نیکوکاری با سه محور سلامت، توسعه و نیکوکاری اول و دوم تیر امسال با حضور نمایندگان موسسات خیریه داخلی از جمله بنیاد نیکوکاری فردوس نمایندگان سازمانهای جهانی مانند سازمان بهداشت جهانی، سازمان جهانی کار، بانک توسعه اسلامی، مجمع خیرین سلامت و شهرداری تهران با حضور 300 خیر ایرانی و 70 مهمان خارجی از بین نیکوکاران و نمایندگان سازمانهای بین‌المللی در تهران برگزار می شود که رئیس مجلس، وزرای بهداشت، رفاه، تعاون، شهردار تهران و یکی از معاونان رئیس جمهور از جمله سخنرانان آن هستند.