بخشی از لایحه طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران که بر اساس آن شهرداری مکلف به ایجاد زمینه بهره‌گیری شهروندان از نقشه‌های طرح تفصیلی با تامین امنیت لازم برای عدم تغییر نقشه‌ها شد به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای شورای شهر تهران امروز سه شنبه در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه خود بر اساس لایحه طرح تفضیلی یکپارچه شهر تهران شهرداری تهران را مکلف کردند براساس نقشه‌ها و بانک اطلاعات مکانی طرح تفصیلی تهران و ضوابط مقررات آن، سیستم‌ جامعی برای شهرسازی شهرداری تهران طراحی کند تا در پیوند با پایگاه اطلاعات ممیزی املاک و فایلهای دیجیتالی پرونده‌های شهرسازی و سایر اطلاعات مرتبط، انجام تحلیلهای مکانی را امکانپذیر کند و امکان سامانه‌یابی و شفاف سازی تمامی فرایندهای اجرایی شهرداری تهران مانند صدور پروانه و غیره را تحت شبکه و به صورت الکترونیکی فراهم کند.

شهرداری همچنین موظف شد تا نقشه‌های یک دو هزارم طرح تفصیلی جدید شهر تهران را از ابتدای سال 89 در شهرداریهای مناطق 22 گانه تهران لازم الاجرا کند و شهرداری باید در فرصت زمانی سه ماهه، شرایط اجرای این طرح را در مناطق شهرداری فراهم کند.

طبق این لایحه، سازمان فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران مکلف است، با هماهنگی معاونت شهرسازی و معماری، نسبت به طراحی و پیاده سازی سامانه طرح تفصیلی جدید به منظور عملیاتی کردن آن در دفاتر خدمات الکترونیک شهر، حداکثر در مدت یکسال اقدام کند.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه بررسی این لایحه با تاکید بر این که زحمات زیادی برای تهیه طرح جامع تهران کشیده شده، اظهار امیدواری کرد تا این طرح ملاک عمل قرار گیرد و همان طور که اصرار بر تصویب بود، برای اجرا هم اصرار وجود داشته باشد.

هیربد معصومی معاون شهرسازی شهردار تهران هم با اشاره به آغاز تهیه طرح جامع و تفصیلی از سال 85، عنوان کرد: شهردار تهران بر اجرای طرح جامع و تفصیلی اصرار دارد و حتما اجرا می‌شود.

وی گفت: من وقوع تخلف را منکر نمی‌شوم، اما نباید این مسئله به تمام مناطق تسری یابد و ما به شدت با تخلفاتی که مشخص می ‌شود برخورد می‌کنیم.