وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در بیست و دومین اجلاس وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه به صوفیا سفر کرده بود، بامداد شنبه به تهران بازگشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه در خلال این سفر یک روزه طی سخنانی در نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص همکاری های اقتصادی منطقه ای در عرصه های انرژی، حمل و نقل، کشاورزی، تجارت، گردشگری، مالی، بهداشت و محیط زیست، موقعیت ترانزیتی و همچنین آخرین وضعیت بیانیه سه جانبه تهران در مورد مبادله سوخت هسته ای را تشریح کرد.

متکی همچنین در حاشیه این اجلاس به طور جداگانه با وزیر امور خارجه و رئیس پارلمان بلغارستان دیدار و پیرامون راه های توسعه روابط دو جانبه، ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی با توجه به ظرفیت های متقابل، روابط و مبادلات فرهنگی و مناسبات پارلمانی و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه همچنین طی مصاحبه های جداگانه با رسانه های بلغاری و بین المللی مواضع کشورمان را پیرامون مسائل مختلف بیان کرد.

متکی در جمع اعضای سفارت کشورمان نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران و خانواده های آنها، اساتید و دانشجویان، تجار و بازرگانان و ایرانیان مقیم بلغارستان ضمن ایراد سخنرانی، مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.