تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۳

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: خاطرات سازشی اعضای شورای حل اختلاف در استان ثبت می شود.

احمد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان از برگزاری مسابقه خاطره نویسی با عنوان "من ندیدم دو صنوبر را با هم دشمن" در استان خبر داد.

وی اظهار داشت: این مسابقه به منظور ثبت خاطرات و ایده های سازشی اعضای این شورا در استان برگزار می شود و جمع آوری و تدوین خاطرات اعضا در قالب کتابچه، استفاده اعضا از تجربیات یکدیگر در پرونده های منتهی به سازش و تدوین طرح های سازشی کاربردی به منظور سوق دادن بیش از پیش پرونده ها به سازش طرفین از جمله اهداف است.
 
وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی توسط کمیته داوران به خاطرات جالب اعضا، جوایز نفیس اهدا می شود و خاطرات برتر در قالب کتابچه تدوین و منتشر می شود.
 
جعفری افزود: اعضای این شورا تا پایان شهریور فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ی این مسابقه واقع در گرگان، خیابان شهید بهشتی، معاونت شورای حل اختلاف، روابط عمومی ارسال کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: آثار برتر به تهران نیز ارسال خواهد شد وسکه نیم بهار آزادی ، ربع سکه و وجه نقد برای خاطرات برتر در نظر گرفته شده است.
 
رئیس شورای حل اختلاف گلستان بیان داشت: با تلاش مسئولان شورای حل اختلاف گلستان و زندان گرگان ، تلاش برای حل و فصل مسالمت آمیز پرونده های مهم در استان آغاز شد.
 
جعفری افزود: در نخستین گام بررسی پرونده هشت  محکوم به قصاص که در زندان گرگان منتظر اجرای حکم هستند آغاز شد.
 
وی تصریح کرد: تلاش می کنیم با کمک افراد سرشناس منطقه ، رضایت شاکیان پرونده ها را جلب و از اجرای حکم قصاص برای این افراد جلوگیری کنیم.
 
وی با بیان اینکه اجرای حکم قصاص حق طبیعی شاکیان است، خاطرنشان کرد: اسلام دین رافت است و گذشت بزرگ خانواده های شاکیان علاوه بر آرامش قلب آنان، فرصت جبران اشتباه را برای  متهمان فراهم می کند.
 
احمد جعفری تصریح کرد: در صورت رضایت شاکیان فقط حکم اعدام لغو می شود و متهمان از جنبه عمومی جرم مجازات می شوند.
 
معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف گلستان افزود: پس از مصالحه در این پرونده ها درصددیم از اجرای حکم قصاص سایر محکومین به قصاص در استان جلوگیری کنیم.