مدیرعامل جدید سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) از بهره برداری 800 کنتور هوشمند در تهران در دهه سوم خردادماه جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مهذب ترابی امروز سه شنبه در مراسم تودیع خود به عنوان مدیرعامل جدید سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) گفت: طرح جایگزینی کنتورهای هوشمند که از سوی دولت مورد تاکید قرار گرفته است، از دهه سوم خردادماه امسال با نصب 800 کنتور هوشمند در تهران کلید می خورد.

مدیرعامل جدید سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) افزود: توزیع لامپهای کم مصرف نیز یک کار بی نظیر بود که براساس طرح آن، طی دو سال 100 میلیون رشته لامپ کم مصرف ظرف 2 سال جایگزین لامپهای رشته ای شده است.

وی تصریح کرد: مباحثی نظیر استفاده از چراغ های روشنایی و بهینه سازی تجهیزات نیز در دستور کار سابا قرار دارد و با قوت پیگیری خواهد شد. ضمن اینکه براساس برنامه جامع عملیاتی، مطالعات بر روی نسل جدید لامپهای کم مصرف در حال انجام است.

به گفته مهذب ترابی، طرح ملی بازمهندسی شبکه های توزیع، طرح ملی همکاری با صنایع برای بهینه سازی تجهیزات پر مصرف خانگی و طرح ملی چگونگی تغییر بار با توجه به مسئولیت از سوی این سازمان انجام خواهد شد.

وی از تدوین شاخصها و معیارهای الگوی مصرف برای تدوین تعرفها ها و بازتعریف تعرفه ها خبرداد.

همچنین صالحی مدیرعامل سابق سابا نیز گفت: به نظر می رسد که اجرای طرح تغییر کنتورهای فعلی با کنتورهای هوشمند صنعت برق، مهمترین پروژه صنعت برق کشور باشد.

وی افزود: سابا در حال حاضر در حال بهسازی نیروگاهها است و در 3 نیروگاه این طرح را پیگیری می کند. ضمن اینکه از ورود کالاهای غیر استاندارد برقی نیز جلوگیری خواهد شد. این درحالی است که بررسی ها نشان می دهد که مصرف انرژی برخی از اقلام لوازم خانگی، منطبق با برچسب انرژی درج شده بر روی آن نیست.