تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۸

یزد - خبرگزاری مهر: اعزام دوچرخه ‌سواران یزدی به مرقد مطهر امام خمینی (ره)، دعوت دو بازیکن یزدی به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی و ... از جمله اخبار کوتاه ورزشی از استان یزد است.

به گزارش خبرنگار مهر در یزد، دوچرخه ‌سواران یزدی به منظور بیعت با آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) و شرکت در بیست و یکمین مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر ورزشکاران کشورمان، عازم تهران شدند.

این دوچرخه‌ سواران که روز سه ‌شنبه حرکت خود را از یزد آغاز کردند،‌ ابتدا بر مزار شهید محراب، آیت‌ الله صدوقی حاضر شدند و با نثار شاخه‌ های گل به مقام آن شهید والامقام ادای احترام کردند.

این دوچرخه‌ سواران در قالب کاروان "محراب تا حرم" عازم حرم حضرت امام خمینی (ره) شده ‌اند و بر اساس برنامه‌ ریزیهای انجام شده دو روز در مسیر یزد تا حرم مطهر را رکاب خواهند زد.

دعوت دو بازیکن یزدی به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی

کمیته فنی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان اسامی 29 بازیکن را برای شرکت در نخستین اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی در سال جاری اعلام کرد که در میان این اسامی نام دو تن از ورزشکاران یزدی نیز به چشم می‌ خورد.

محمدحسین رهاوی و محمدعلی مختاری دو بازیکن یزدی هستند که به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی دعوت شده ‌اند.

این اردو از 12 تا 15 خرداد از طرف تیم ملی برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان خود را برای شرکت در مسابقات آسیایی سنگاپور در آذرماه سال جاری آماده می‌ کند.

تیم هندبال سنگ ‌آهن بافق به مصاف ذوب ‌آهن اصفهان می ‌رود

در هفته پایانی رقابتهای هندبال لیگ برتر باشگاه های کشور، تیم سنگ‌ آهن بافق امروز به مصاف تیم ذوب‌ آهن اصفهان می ‌رود.

تیم سنگ ‌‌آهن اصفهان هم ‌اکنون در مکان ششم جدول رده ‌بندی این رقابتها قرار دارد.

نخستین یادواره شهدای فوتبالیست یزد برگزار شد

نخستین یادواره 200 شهید فوتبالیست استان یزد با حضور جمعی از خانواده‌ های شاهد و ایثارگر، مسئولان، پیشکسوتان و اقشار مختلف مردم یزد برگزار شد.

مسئول کمیته تربیت بدنی مجلس در این مراسم اظهار داشت: تکریم شهدای فوتبالیست حرکتی مقدس و قابل توجه در عرصه ورزش استان یزد است.

سیدجلال یحیی ‌‍زاده افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت شهدای عرصه فوتبال امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: از طریق برگزاری همین یادواره‌ ها می‌ توان در عرصه ورزش و فوتبال کشور مسائل ارزشی و فرهنگی را بیش از گذشته نهادینه کرد.

یحیی‌ زاده عنوان کرد: آشنایی نسل جوان و فعالان عرصه ورزش با فرهنگ شهادت و اهداف عالیه شهدای والامقام همه نقشه‌ های نرم فرهنگی دشمن را خنثی می ‌کند.