برای بهسازی و ساماندهی شبکه ارتباطی درون شهری و ایمن سازی مسیرهای تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده بیش از 30 پروژه ترافیکی در شمال تهران اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس حامد میرزا بیکی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرحها بر اساس مطالعات و بررسیهای کارشناسان و درخواستهای شهروندان برای ساماندهی نقاط پر تردد و دارای گرههای ترافیکی با هدف بهینه سازی و ایمنی تردد در معابر شهری از ابتدای سال جاری تا اوایل خرداد ماه اجرا شد.

وی گفت: نصب و نگهداری انواع جان پناه های ایمنی، گاردریل، تابلو های شناسایی و تعین مسیر، رفلکتورها، علایم ایمنی و راهنمایی و رانندگی، نصب پلهای عابر پیاده، اجرای خط کشی معابر و... ازجمله اقدامات انجام شده در سطح منطقه است.

میرزابیکی با اشاره به اقدامات انجام شده تصریح کرد: نصب بیش از 20 هزار متر طول گاردریل و هشت هزار عدد پایه گاردریل، 14 هزار عدد رفلکتور شیشه ای و مینی بند انگشتی، 130 بشکه، یکهزار و 500 عدد استوانه شبرنگ دار، 512 عدد مانع فیزیکی نیوجرسی، 230 عدد علامت یو از جمله اقدامات اجرا شده برای ایمن سازی معابر بوده است.

وی ساماندهی ایستگاههای اتوبوس را برای تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی بسیار مهم دانست و گفت: به این منظور 18 سرپناه نصب و 251 متر مربع کف سازی در ایستگاههای اتوبوس انجام شد و همچنین  74 متر مربع شیشه، 33 متر مربع نقشه راهنمای مسیر، مرمت روشنایی، ساماندهی صندلی و شیشه 22 دستگاه سرپناه ایستگاه اتوبوس و رنگ آمیزی 407 دستگاه سر پناه اجرا شد.

میرزابیکی نصب تابلوهای راهنمای مسیر را در زمره علایم عمودی ترافیکی دانست و خاطرنشان کرد: 140 متر مربع تابلو راهنمای مسیر، 250 مورد تابلو اسامی معابر و مساجد و 800 تابلو انتظامی هشدار دهنده در منطقه نصب و 370 مورد تابلوهای شناسایی و اسامی معابر نیز مرمت شد تا شهروندان  در انتخاب مسیر صحیح و سهولت در دسترسی یاری شوند.

وی، نصب 530 عدد نرده جدا کننده مسیرهای پیاده و سواره و اطراف میادین، نصب 14 عدد پل پیاده همسطح، نصب سه عدد پل ایستگاه اتوبوس و... را از اقدامات لازم در خصوص کانالیزه کردن تردد پیاده از سواره در منطقه دانست.