بوریس جانسون شهردار لندن از طرفداران هری‌پاتر خواست که از ایجاد پارکی با نام این قهرمان ساخته جی‌کی‌رولینگ در پایتخت انگلستان حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، جانسون در ستون روزانه‌اش در نشریه تلگراف با عنوان "تحریک حسادت" به بیان این واقعیت پرداخت که با این‌که داستان هری‌پاتر از نویسنده‌ای بریتانیایی و در این کشور خلق شده اما اورلاندو در ایالت فلوریدا تبدیل به محل رسمی طرفداران هری‌پاتر از سراسر جهان شده است.

شهردار لندن افزوده است: این کاملاً دیوانگی‌است که این اختراع بزرگ بریتانیایی منبع درآمدی برای آمریکاییها شده است برای همین امیدوارم بتوانیم پارکی مشابه در لندن ایجاد کنیم.

جانسون همچنین عنوان کرده‌است: این نهایت توهین است که فرزند 12 ساله‌ام از من می‌خواهد که برای دیدن پارک هری‌پاتر به فلوریدا برویم.

او در ادامه از رولینگ و همه هواداران این شخصیت داستانی خواست که  برای ایجاد پارک مشابه‌ای در لندن همکاری کنند.

شهردار لندن همچنین یادآور شده است: همه  عناصر به‌کار رفته در داستان هری‌پاتر از قبیل نوع خوابگاه مدرسه شبانه‌روزی از نوع انگلیسی است نه آمریکایی پس چرا باید میلیونها نفر برای خریدن کلاه جادوگری و پوشیدن آن به اورلاندو پرواز کنند و همبرگر جادویی آنجا را بخوردند. من نمی‌توانم احساسم را پنهان کنم اینها همه حسادت مرا بر می‌انگیزد.

سخنگوی دفتر جانسون نیز عنوان کرده است که پیش از این شهرداری این شهر پیشنهاد ایجاد پارک هری‌پاتر را در لندن به کمپانی برادران وارنر داده بود اما ایالت فلوریدا این ایده را از آن خود کرده است.

هری پاتر نام مجموعه رمانهای فانتزی است که به وسیله جی.کی.رولینگ نویسنده بریتانیایی نوشته شده‌است. در این کتابها ماجراهای جادوگر نوجوانی به نام هری‌پاتر به همراه دوستانش رون ویزلی و هرمیون گرنجر نقل می‌شود که هر سه از دانش‌ آموزان مدرسه خرافات و جادوگری هاگوارتز هستند. این داستانها روایت کننده مبارزه بین خیر و شر و جدال هری‌پاتر و یارانش با جادوگران بد است.

علاو بر پارک هری‌پاتر با الهام از این داستانها فیلمهای سینمایی، بازیهای رایانه‌ای و کالاهای متعددی ساخته شده‌ که همه از فروش فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده‌اند.

عنوان 7 کتاب هری‌پاتر عبارتند از "هری پاتر و سنگ جادو"، "هری پاتر و تالار اسرار "، "هری پاتر و زندانی آزکابان"، "هری پاتر و جام آتش"، "هری پاتر و محفل ققنوس"، "هری پاتر و شاهزاده دورگه" ،"هری پاتر و یادگاران مرگ".
این مجموعه با ترجمه‌های متعددی در ایران منتشر شده است.