رشت - خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: قیمت پیشنهادی شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی برای قیمت خرید مرغ مازاد بر نیاز بازار از مرغداران در قالب طرح ذخیره سازی و انجماد برای وزارت بازرگانی سودجویانه و باعث ضرر و دلسردی مرغداران خواهد شد.

حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن انتقاد از قیمت تعیین شده برای خرید هر کیلو مرغ منجمد شیرینگ پک از سوی شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی افزود: با قیمت اعلامی قیمت هر کیلو مرغ زنده کمتر از 16 هزار و 500 ریال خواهد بود که حدود پنج درصد از متوسط قیمت فعلی مرغ در کشور کمتر بوده و باعث زیان یک هزار و 500 ریالی مرغداران به ازای هر کیلو مرغ می شود.

وی ادامه داد: این قیمت تنها منافع شرکت پشتیبانی و وزارت بازرگانی را تامین می کند و مرغداران و تشکلهای از آن استقبال نخواهند کرد.

رئیس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: قیمت پیشنهادی مغایر سیاستهای اعلامی از سوی وزارت بازرگانی مبنی بر حمایت از تولید کنندگان است و خرید مرغ زیر قیمت تمام شده از سوی مجموعه های دولتی برای فروش در مواقع کمبود و صدور مجوز واردات مرغ از کشورهای ماننده ترکیه در چنین شرایطی نوعی رقابت ناسالم با تولید کنندگان مرغ است و این با گفته های " محمد صادق مفتح " معاون توسعه داخلی وزارت بازرگانی که در ایام عید اعلام کردند: " هدف ما جنگ با تولید کننده نیست " منافات دارد.

وی در ادامه گفت: وقتی مرغداران در شرایط سخت فعلی رها می شوند و اقدامات انجام شده در راستای حمایت و رفع معضلات آنان نیست نباید انتظار همکاری در موافع کمبود مرغ را از آنان داشت، چرا که این ضررها باید در مواقع کمبود جبران شود.

اسدالله نژاد اظهار امیدواری کرد: برنامه ریزیهای به شکلی باشد که قیمتها با سود مناسب و طبیعی برای مرغداران تثبیت  و رضایت تولید کننده و مصرف کننده را تامین کند.