رئیس جمهوری اسلامی ایران اولین ماموریت ناشران جهان اسلام را نقد دنیای غرب و دومین ماموریت را تولید و انتشار محصولات جهان اسلام در کل عالم خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور امروز یکشنبه در اجلاس بین المللی ناشران جهان اسلام اجتماع اندیشمندان و ناشران کشورهای اسلامی را بسیار سازنده خواند و اظهار داشت: نشر و تولید علم دو بال حرکت فرهنگی هستند، تالیف و تولید اندیشه‌، فرهنگ و انتشار آن یک مدیریت الهی است .

وی با بیان اینکه نشر اندیشه به اندازه تولید و تالیف اندیشه اهمیت دارد، گفت: اگر علم و اندیشه‌ای تولید شود اما در اختیار جامعه بشری قرار نگیرد همانند این است که اصلاً ‌تولید انجام نشده است.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه امروز یک جریان سازمان یافته اسلام هراسی در دنیا مشاهده می‌شود، گفت:‌این جریان فقط ضداسلامی نیست بلکه ضد مسیحیت و ضد اندیشه حضرت موسی(ع) هم هست، اصلاً این جریان ضد خود مذهب است.

رئیس جمهور قطع ارتباط انسان با آسمان را نابود کردن حقیقت انسان توصیف کرد و افزود: کسانی که جریان اسلام ستیزی یا دین ستیزی و ستیز با ارتباط انسان با آسمان را سازمان دادند، خودشان ضرر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کسی که ظلم می‌کند و کسی که ظلم را می‌پذیرد هر دو ساقط هستند، گفت: کسی که تجاوز و اشغال می‌کند و کسی که تجاوزگری و اشغال را می‌پذیرد نیز هر دو مجرم هستند.

احمدی نژاد با تاکید بر این که تعریف نادرست از انسان همه بشریت را تحت تاثیر قرار داده است ، گفت: بزرگترین خدمت به جامعه بشری معرفی حقیقت انسان به انسان است و این بالاترین کارهاست زیرا شناخت خدا، زندگی سعادتمند متعالی در گرو شناخت حقیقت انسان است.

وی بزرگترین مجاهدت و خدمت به نوع بشریت را شناساندن حقیقت انسان به نوع انسان دانست و افزود: همه پیامبران الهی برای همین موضوع مبعوث شده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعریف ما از انسان با تعریف دنیای غرب از انسان بسیار متفاوت است، گفت: دنیای غرب همه موجودیت انسان را در غرایض و تمایلات مادی وی خلاصه کرده است که بدتر از کشتن انسانها است اما ما معتقدیم خداوند متعال عالم را برای انسان خلق کرد و انسان را برای خود به طوری که انسان باید خلیفه خدا بر روی زمین شود زیرا این استعداد را دارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفاوت دیدگاه اسلام با دنیای غرب بر زندگی اجتماعی انسان گفت: از نگاه ما انسان موجودی اجتماعی است، ما معتقدیم که تنها راه شکوفایی انسان از راه تعاملات و ارتباطات انسانی میسر است و انسان بدون آن بی‌معناست چرا که همه ارزشهای الهی در ارتباطات انسانی شکوفا می‌گردد ولی تعریفی که آنان از انسان اجتماعی دارند مانند قرار دادن کالاها در کنار هم و در یک انبار است که نباید مزاحم هم شوند.

وی با تاکید بر اینکه هر جامعه‌ای نیازمند مدیریت است، گفت: بدون مدیریت امکان اداره یک جامعه حتی یک جامعه دو نفره نیز وجود ندارد که اینجا نقطه اختلاف ما با اندیشه مادی است.

احمدی نژاد با ارایه تعریف جدیدی از نظام سرمایه داری عنوان کرد: این نظام سرمایه‌داری نیست بلکه صرفاً نظام سرمایه‌داران است زیرا نظام سرمایه‌داری جریانی در کل جامعه است که همه می‌توانند سرمایه داشته باشند اما چیزی که در دنیا می‌بینیم حاکمیت سرمایه‌داران است و همه همت و توجه حاکمانشان فقط تامین و تثبیت افزایش ثروتشان است که در این نگاه اکثریت قاطع و نزدیک به تمام جامعه باید برای سرمایه داران کارگری کنند.

وی افزود: این نوع مدیریت در جهان به خود اجازه می‌دهد که در بهترین حالت و برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه خود جنگ به راه بیاندازد و میلیون‌ها نفر از انسانها را بکشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در حقیقت آنان برای پر کردن جیب سرمایه‌داران جنگ به راه می اندازند و انسانها را می کشند.

وی اقتصاد آمریکا را رو به افول دانست و افزود: آنان برای نجات سرمایه داران جنگ عراق و افغانستان را به راه انداختند و به بهانه مبارزه با تروریسم صرفاً برای تسلط بر منابع انرژی و پر کردن جیب سرمایه داران دست به جنگ و اشغالگری زدند.

احمدی نژاد با اشاره به ساختار شورای امنیت عنوان کرد: در عرصه سیاسی ساختاری به نام شورای امنیت درست کرده‌اند که اساس آن ضد انسانی است، چند کشور در آن ‌تنها تصمیم گیرنده هستند و بقیه کشورها، کشورهای دست دوم به شمار می‌آیند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان صلح و آزادی اظهار داشت: آنان در روز روشن و در آبهای بین‌المللی به کشتی حامل کمکهای بشردوستانه که در تمام ادیان و آیین‌های انسانی مقدس است حمله می‌کنند، می‌کشند و دستگیر می‌کنند و شورای امنیت هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد اما اگر ایران و سایر کشورهایی نظیر اردن، لبنان، سوریه‌، مالزی، اندونزی و ... بخواهند یک حرکت مستقل برای پیشرفت واقعی داشته باشند، مورد سنگین‌ترین فشارها از سوی شورای امنیت سازمان ملل قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهور در ادامه مهمترین ماموریت را برقراری عدالت دانست و افزود: عدالت مقدمه شکوفایی انسانهاست. اگر رابطه بین انسان‌ها و مدیریت در یک جامعه براساس عدالت نباشد شکوفایی نیز حاصل نخواهد شد.

وی لازمه شکوفایی انسان را دو حقیقت روابط عاشقانه و محبت آمیز بین انسانها و برقراری عدالت در جامعه توصیف کرد و افزود: عدالت از عوامل اصلی تعمیق محبت و عشق در جامعه است و بسیاری از کینه‌ها و عقده‌ها به خاطر عدم حاکمیت عدالت در روابط بین انسانها به وجود می‌آید.

احمدی نژاد از آرمانهای اصلی پیامبران و ماموریت اصلی آنها را بر پایه عدالت در جامعه دانست و افزود: اجرای عدالت قله حرکت انسان نیست بلکه دامنه و سکوی پرتاب اوست و تا عدالت برقرار نشود سایر اسماء الهی در وجود انسان شکوفا نمی‌شود.

وی اضافه کرد: عدالت قله نیست اما بعد از آن سرازیری است و اجرای عدالت یعنی باز کردن غل و زنجیر از دست و پای جامعه انسانی.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مدیریت باید بر پایه عدالت باشد در تعریفی از عدالت گفت:‌عدالت یعنی همه استعدادهای انسانی در همه جای عالم فرصت شکوفایی را پیدا کنند و هیچکس در عالم به دلیل تبعیض و فشار و مدیریت ناصحیح و تبعیض‌آلود فرصت شکوفا شدن و خدایی شدن را از دست ندهد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت مادی بر جهان را نمی‌توانیم بپذیریم گفت: موضوعات حقوق بشر، مبارزه با تروریسم، حادثه 11 سپتامبر و بمب اتم بازی‌های سیاسی و پوشش برای منحرف کردن اذهان در راستای نبرد فرهنگی است.

احمدی نژاد با بیان اینکه برای مدیریت عادلانه بر جهان نیازمند انسان کامل هستیم زیرا شکوفایی انسان متناسب با تحقق عدالت انجام خواهد گرفت، گفت: به هر میزان که عدالت بر جهان حاکم شود به همان میزان نیز شکوفایی انسان حاصل خواهد شد و عدالت کامل زمانی اتفاق می‌افتد که انسان کامل که مظهر اتم و اکمل خداست مدیریت جهان را بر عهده بگیرد.

وی تصریح کرد: ‌دعوای اصلی ما در دنیای مادی بر سر معرفی، شناسایی و حاکمیت انسان کامل است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نقطه تمرکز شیاطین در منحرف کردن ذهن و دل انسانها از این حقیقت (مدیریت جهانی اسلام کامل) است، گفت: در واقع نقطه اصلی هجوم شیطان به مدیریت جهانی است زیرا شیطان به دنبال مدیریت جهانی است، مثلاً کاخ سفید را تسخیر می‌کند و همه بشریت را به انحطاط می‌کشاند.

وی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از جهانی شدن واهمه ندارد و از آن استقبال می‌کند زیرا انسان موجودی جهانی است.

احمدی نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه امروز دعوا بر سر اسلام و غیر اسلام نیست گفت: کسی که می‌گوید من با همه وجود دشمن اسلام هستم در حقیقت دشمن عدالت و ارزش‌‌های انسانی است و قطعاً نه مسیحی است و نه یهودی و نه دیندار و بویی از ارزش‌های انسانی نبرده است چرا که آیین عیسوی و موسوی همه در ارزش‌های انسانی استوارند. پس کسی نمی‌تواند بگوید من ضد اسلام هستم و مسیحی یا کلیمی نیز هستم.

وی اضافه کرد: اگر کسی حقیقتاً مسیحی باشد به همان دلیل باید مسلمان باشد و اگر کسی موسوی باشد باید به همان دلیل نیز مسلمان باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اسلام تنها یک دین جغرافیایی و متعلق به مسلمانها نیست، گفت: ما تنها به دنبال نجات جهان اسلام نیستیم بلکه به دنبال نجات بشریت هستیم، پیامبر عظیم‌الشان اسلام نیز برای نجات یک قوم و قبیله نیامد بلکه برای نجات همه انسانها مبعوث شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه با لطف خدا و مجاهدت مجاهدان و صالحان دوران امپراتوری مادی و ضدبشری رو به پایان است، گفت: هم اکنون امپراتوری مادی فلسفه وجودی خود را از دست داده است و تلاشها و حرکات مذبوحانه‌ای هم که می‌کنند آنها را نجات نخواهد داد.

احمدی نژاد در ادامه خطاب به ناشران جهان اسلام گفت: اولین گام نقد دنیای غرب است و دومین گام نیز تولید و انتشار محصولات جهان اسلام در کل عالم است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کفگیر لیبرال دموکراسی غرب به کف دیگ خورده است، گفت: اکنون غربی‌ها سوخت تاریخی‌شان تمام شده است و امروز نوبت شما موحدان و عدالت‌خواهان جهان است، حرکت کنید و اندیشه‌های ناب و آموزه‌های پاک پیامبران را به بشریت هدیه کنید.