مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی شمالشرق کشور با بیان اینکه قرآن باعث افتخار تمام بشریت است، گفت: عمل به دستورات قرآن به عنوان یک تکالیف واجب و شرعی افتخار امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت الاسلام محسن میری در مراسم افتتاحیه سی امین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه منطقه یکم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد افزود: عمل به دستورات قرآن نشان ادب در برابر کتاب آسمانی است و یکی از مهمترین وظیفه یک انسان مسلمان مأنوس بودن با قرآن مجید است و اینکه در فرائض یومیه هر مسلمان قرائت قرآن واجب گردیده، نشان از اهمیت ویژه به تلاوت قرآن مجید است.

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی شمالشرق کشور تصریح کرد: عمل به دستورات قرآن به عنوان یک تکلیف واجب و شرعی افتخار امت اسلامی است.

وی بااستناد به روایتی از امیرالمومنان علی(ع)که فرموده اند، لقاح ایمان در پرتو تلاوت قرآن مجید است، ادامه داد: از این سخن حضرت می توان استنباط کرد که آن نقطه ثقل بارور شدن ایمان یک انسان مسلمان در گرو پای بندی به تلاوت آیات شریفه قرآن است.

حجت الاسلام میری افزود: در این دوره از مسابقات 6 استان منطقه شرق کشور که شامل، خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، سیستان و بلوچستان، سمنان و گلستان در 5 رشته قرائت، حفظ، مفاهیم و حدیث و ترجمه می شود شرکت کرده اند.

تعداد کارکنان پایور و وظیفه برتر شرکت کننده در سی امین دوره مسابقات قرآن کریم یگانهای مذکور تعداد 130نفر است.