اردبیل - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: سلامت دستگاه قضایی تضمین کننده سلامت جامعه است و قوت و ضعف آن، در مأموریتهای سایر قوا تأثیر مستقیم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، حجت الاسلام سید حسن عاملی ظهر پنجشنبه در دیدار با مدیران و جمعی از قضات و کارمندان دادگستری اصلی ترین سرمایه نظام را باور و اعتماد مردم دانست و اظهار داشت: نقش قوه قضائیه در حفظ و تقویت این باور خطیر است.

وی با اشاره به جایگاه قوه قضائیه در کشور، از آن به عنوان قلب نظام تعبیر کرد و افزود: توجه به مسائل معنوی و سلامت رفتاری در مقایسه با شرایط علمی قضات برجسته تر و مهمتر است.

نماینده ولی فقیه در استان با تشریح اوصاف قاضی در نظام اسلامی مهمترین مصداق عدالت را نفی هوی از نفس عنوان کرد و ابراز داشت: عدالت و فصل خصومت دو انتظار مردم از دستگاه قضایی است و اولین و مهمترین مصداق عدالت برای یک قاضی، نفی هوی از نفس است.

وی ضمن قدردانی از خدمات دستگاه قضایی استان، برنامه های امروز دستگاه قضایی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و یاد آور شد: اقدامات و بویژه رویکرد پیشگیرانه درسیاستهای قوه قضائیه ارزشمند بوده اما حل اساسی مشکلات مردم و جامعه نیازمند همت همگانی و تعامل سایر قواست.

عاملی همچنین در این دیدار با اشاره به فاجعه هفتم تیر 1360، شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفای حضرت امام خمینی(ره) را موجب اعتلای نظام دانست.

در این دیدار رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان نیز با بیان گزارشی از عملکرد تشکیلات قضایی استان درحوزه های مختلف تصریح کرد: در طول یک سال گذشته 112 هزار و 791 فقره پرونده در دادسراها و دادگاه های سراسر استان تشکیل شده است.

غلامرضا خلف رضایی افزود: با تلاش قضات و کارمندان دادگستری از این تعداد پرونده 110 هزار و 232 فقره در طول یک سال گذشته رسیدگی و مختومه شده است.

وی با اشاره به اقدامات موثر دادگستری کل استان طی سالهای گذشته در حوزه عمرانی خاطر نشان کرد: با رفع مشکل ساختمان دو حوزه در آینده نزدیک، هیچ مشکلی در دادگستریهای استان در حوزه فضای اداری وجود نخواهد داشت.