90 درصد تخلفات واحدهای صنفی در خرداد سال جاری عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده، ضمن اینکه بیشترین شکایات مردم در بخش کالا مربوط به پوشاک، خوار و بار فروشی ها، گوشت و کفش و در بخش خدمات نیز مربوط به آرایشگاهها، مشاورین املاک و صافکاری ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شورای اصناف کشور، بر اساس آمار عملکرد واحدهای بازرسی و نظارت مجامع امور صنفی سراسر کشور، در خردادماه سال جاری 319 هزار و 112 فقره بازرسی از واحدهای صنفی سراسر کشور به انجام رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 هزار فقره رشد داشته است.

از مجموع بازرسی های انجام شده 43 هزار و 790 فقره پرونده تخلف تشکیل شده است که این آمار 14درصد تعداد کل بازرسی ها است؛ این درحالی است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( 200 هزار بازرسی وتشکیل 39 هزار پرونده تخلف که 16 درصد تعداد بازرسی ها بوده است)، کاهش دو درصدی تشکیل پرونده تخلف صنفی حاصل شده است که از دلایل این کاهش اجرای طرح شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب توسط ستاد ساماندهی واحدهای صنفی غیرمجاز است.

از مجموع پرونده های تخلف تشکیل شده تعداد 16 هزار و 788 پرونده به سازمان تعزیرات و 27هزار و 3 پرونده به اتحادیه های ذی ربط جهت رسیدگی ارجاع شده است.

در شاخص رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی، طی خرداد ماه سال جاری در بخش کالا وخدمات بیش از 7هزارو 200 فقره شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد، 7 هزار فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده است که این آمار در خرداد ماه سال گذشته در بخش کالا و خدمات، 4 هزار فقره شکایت بوده که 3 هزار و 460 فقره آن قابل پیگیری است.

بر اساس این گزارش 90 درصد تخلفات در خرداد سال جاری عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است، ضمن اینکه بیشترین شکایات مردم در بخش کالا مربوط به پوشاک، خوار و بار فروشی ها، گوشت و کفش و در بخش خدمات نیز، مربوط به آرایشگاهها، مشاورین املاک و صافکاری ها بوده است.