گرگان - خبرگزاری مهر: نماینده مرکز توسعه و ترویج فعالیتهای فرآنی کشور با اشاره به تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور در سال گذشته افزود: این منشور نخستین سند جامع راهبردی امور قرآنی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، محمد حسین فدوی صبح سه شنبه در آئین تجلیل از فعالان قرآنی در گرگان افزود: این منشور به منظور نشر و توسعه فعالیتهای قرآنی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

وی اظهار داشت: این منشور راهنمای فعالیتهای بخشهای مختلف دولتی، عمومی و مردمی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی خواهد بود و شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان رکن اجرایی منشور، مسئولیت هماهنگی و ساماندهی فعالیتهای قرآنی کشور و فراهم کردن و پیگیری تمهیدات لازم برای فرهنگسازی قرآنی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را برعهده دارد.
 
فدوی ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی، موسسات و گروه های فعال غیردولتی در جهت هم افزایی و ارتقای فعالیتهای قرآنی در سطح ملی و بین المللی، تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و تمسک به تعالیم آن، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ارتقای اتزام عملی به قرآن کریم در ابعاد فردی و اجتماع، تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت، تصمیم گیری و برنامه ریزی کشور، توسعه مهارتهای روان خوانی، صحیح خوانی و درک معنای آیات قرآن کریم در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان، تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در اقشار مختلف جامعه و ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوزه فرهنگ عمومی را از اهداف این منشور برشمرد.
 
وی با اشاره به رویکرد فرهنگی سفر سوم رئیس جمهور گفت: در این سفرها اعتبارات خوبی برای فعالیتهای قرآنی کشور در نظر گرفته شده است و باید از این فرصت، نهایت بهره را ببریم.