قم - خبرگزاری مهر: معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بر آسیب شناسی و ترسیم وضعیت مطلوب امور پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، محمود خالقی صبح پنج‌شنبه در نشست معاونان محتوایی مناطق مدیریتی و معاونان پژوهش مدارس منتخب استانی حوزه‌های علمیه خواهران ، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امسال به مناسبت سال همت مضاعف و کار مضاعف تصمیم داریم تا همت مضاعفی را در امور پژوهشی به کار ببندیم و در این زمینه محور اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران که مهرماه در قم برگزار خواهد شد، مسائل پژوهشی تعیین شده است.

خالقی، امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران را نیازمند آسیب‌شناسی دانست و افزود: پس از آسیب‌شناسی باید اقدام به ترسیم وضعیت مطلوب پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کنیم.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) در ارتباط با مراتب اصلاح نفس و آیاتی در این مورد اظهار داشت: اگر این روایت و آیات را به اخلاق شخصی منحصر کنیم به آنها ظلم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این جملات فراتر از اختصاص به اصلاح نفس هستند، ادامه داد: در خطبه 83 نهج‌البلاغه به ما دستور داده شده است که فرزند آینده باشیم این به آن معنا است که درک کنیم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و مطابق با آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در این روایات بر جزم ساختن عزم برای اصلاح نفس تاکید شده است، تصریح کرد: اگر کسی مسئولیتی نیز می‌پذیرد باید در انجام آن کوتاهی نکند.

وی با اشاره به اینکه در روایات از مراقبه به عنوان یکی از مراحل اصلاح نفس یاد شده است، اضافه کرد: با استفاده از این روایات در سایر امور نیز فرد باید نسبت به فعالیت‌های خود آسیب‌شناسی داشته باشد و نسبت به موثر بودن فعالیت‌هایش آگاهی کسب کند.

خالقی اضافه کرد: اگر قبل از محاسبه مراقبه صورت گیرد، اخلاص و تقوی از میان نمی‌رود.

در ادامه این نشست شرح وظایف معاونان محتوایی مناطق مدیریتی حوزه‌های علمیه خواهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.