تبریز - خبرگزاری مهر: سومین جشنواره سراسری عکس فیروزه شامگاه جمعه در پارک ایل گلی تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز شامگاه جمعه در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: در سومین جشنواره سراسری عکس فیروزه 867 عکاس از سراسر کشور از طریق اینترنت در جشنواره ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ، پرونده تعداد 667 عکاس کامل بوده و در جشنواره شرکت داده شدند.

حسین نجفی افزود: از مجموع عکاسان مجاز به شرکت در جشنواره 257 عکاس از تبریز و بقیه شامل 152 عکاس از تهران، 58 عکاس از مشهد مقدس، 30 عکاس از شیراز،24 عکاس از اصفهان و بقیه از شهرهای دیگر در تبریز حضور دارند.

وی تصریح کرد: عکاسان شرکت کننده در جشنواره می توانند از دوم مرداد ماه جاری به مدت دو روز در سطح شهر تبریز به عکاسی می پردازند و روز سه شنبه پنجم مرداد ، مصادف با میلاد حضرت قائم آل محمد(عج) نیز مراسم اختتامیه و معرفی عکاسان برگزیده جشنواره در تالار اندیشه سازمان پارکها و فضای سبز واقع در پارک ائل گلی برگزار می شود.

نجفی گفت: برگزاری این دوره از جشنواره در مدتی کمتر از هشت ماه نسبت به جشنواره دوم حاکی از جایگاه آن در بین عکاسان سراسر کشور و استقبال آنان از این رویداد هنری در کشور است.

حسین نجفی همچنین ظهار داشت: تنوع موضوعات و داوری جشنواره ، انتشار کتاب نفیس دومین جشنواره عکس فیروزه و تهیه تمبر یادبود جشنواره سوم از ویژگی های این دوره است.

استاد هادی شفائیه، بنیانگذار عکاسی نوین در ایران نیز در پیام تلفنی خطاب به شرکت کنندگان در جشنواره گفت: در گذشته ، تعداد عکاسان آماتور کمتر از تعداد انگشتان دست بود اما امروز پیشرفت این هنر به حدی رسیده که هزاران هنرمند عکاس در کشور وجود دارد.

وی برگزاری جشنواره هایی از این دست را برای اعتلای هنر عکاسی کشور مفید دانست.

در این مراسم همچنین از تمبر یادبود جشنواره عکس فیروزه رونمایی شد.