رشت - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: دشمنان اسلام با تبلیغات گسترده رسانه ای نظام و حقایق دینی را هدف قرار داده اند اما امامان جمعه و صدا و سیما باید حقایق دین را به خوبی تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در رشت، آیت الله زین العابدین قربانی صبح یکشنبه در نشست هم اندیشی ائمه جمعه استان گیلان با مدیران صدا و سیمای استان که در کارگاه هنر سروش برگزار شد، شبهه افکنی، ترویج سکولاریسم و معرفی دین در یک محدوده خاص و باور آن به عنوان یک امر شخصی را از جمله ترفندها و شگردهای دشمنان علیه اسلام دانست و ضرورت برخورد فرهنگی و اصولی با آن را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین ائمه جمعه و صدا و سیما را بهترین سنگربانان اسلام ناب دانست و ادامه داد: با شناخت ادیان مختلف و استفاده از اندیشمندان در رسانه، اسلام را که تنها دین کامل و نجات بخش انسان است به خوبی باید در جامعه تبیین کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در این نشست ضمن خوشامدگویی هدف از برگزاری این گردهمایی را هم اندیشی و ایجاد تعامل بیشتر با مسئولان و استفاده از نظرات ائمه جمعه جهت جذب مخاطب و هدایت فکری جوانان در جامعه دانست و با اشاره به جایگاه نمازجمعه و نقش رسانه ملی در تبیین حقایق دینی گفت: نمازجمعه حلقه اتصال حاکمیت و مردم است و تعامل بین صدا و سیما و امامان جمعه نقش موثری در پاسخگویی به نیازهای دینی، رفع مشکلات مردم و افزایش مخاطبان رسانه دارد.

محسن نصرپور به هجمه شبکه های ماهواره ای اشاره کرد و افزود: شبکه های ماهواره ای با ساخت برنامه های متعدد اعتقادات دینی، فرهنگی و اخلاقی را هدف قرار داده و باید خانوادهها، امامان جمعه، استادان دانشگاه و حتی رسانه ملی نسبت به آگاه سازی جامعه به ویژه قشر جوان را با هجمه شبکه های ماهواره ای که با شگردهای خاص همراه است، آگاه کنند.

برخی سریالها موجب خاموشی 85 درصدی ماهواره ها و گرایش مردم به تلویزیون ملی شده است

مدیرکل صدا سیمای گیلان با اعلام اینکه با افزایش مخاطب و هدایت فکری جوانان باید با شبیخون فرهنگی مقابله کرد، افزود: اکنون برخی سریالها موجب خاموشی 85 درصدی ماهواره ها در ساعات پخش سریالهای داخلی و گرایش مردم به تلویزیون ملی شده است.

وی با اشاره به فضائل نمازجمعه آن را دارای امتیازاتی از جمله ایجاد وحدت دانست که موجب وحشت دشمنان اسلام نسبت به نماز جمعه شده است.

در ادامه حجت الاسلام اسلامی نژاد مسئول دفتر نهاد نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان تریبون نمازجمعه و رسانه ملی را پیشگامان مبارزه با تهاجم فرهنگی عنوان کرد و خواستار افزایش تعامل صدا و سیما با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان شد.

همچنین چند تن از ائمه جمعه استان نیز نسبت به تعامل بیشتر رسانه و ائمه جمعه ایراد کردند و خواستار انعکاس مشکلات مردم در رسانه شدند.