خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل بیمه درمانی استان لرستان گفت: تا پایان امسال در 10 نقطه پر جمعیت روستایی استان امکان صدور اولیه دفترچه های بیمه خدمات درمانی امکان پذیر خواهد شد.

سعدی سالاروند در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد با اشاره به افتتاح دفتر "آی سی تی" روستایی در بخش چغلوندی، اظهار داشت: با ایجاد این دفاتر در روستاهای استان مردم می توانند با مراجعه به این دفاتر و تحویل مدارک لازم 24 ساعت بعد در همان مکان دفترچه درمانی خود را تحویل بگیرند.

وی تصریح کرد: پس از چغلوندی، شهرستان چگنی و شهر زاغه و همچنین از هر شهرستان استان نیز یک منطقه روستایی پر جمعیت برای ایجاد دفاتر "آی سی تی" روستایی در برنامه 89 قرار خواهد گرفت.

مدیر کل بیمه درمانی استان لرستان یادآور شد: هدف از این اقدام دسترسی آسان مردم به خدمات و جلوگیری از مشکلات ترددهای غیر ضروری مردم روستاها به شهرها بوده است.

سالاروند در بخش دیگری از سخنان خود از صدور مجوز دفترچه بیمه خدمات درمانی رایگان برای 20 هزار دانش آموز مناطق محروم استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای اجرای مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان لرستان این مجوز برای صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی 20 هزار دانش آموز مناطق شهری و حاشیه شهرها صادر شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت مقرر شده بود که دانش آموزان مناطق محروم استان تحت پوشش بیمه درمانی رایگان قرار گیرند که با تلاش های انجام شده مجوز صدور بیمه خدمات درمانی رایگان این تعداد دانش آموز صادر شده است.