زنجان - خبرگزاری مهر: دبیر اتاق ‌تعاون زنجان گفت: تحقق سهم تعاون در اقتصاد دولتی با اعتمادسازی و تعامل و شکسته شدن برخی انحصارات موجود امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، محسن جاویدان ظهر دوشنبه در کارگروه اقتصادی استان زنجان با بیان اینکه قوانین و مقررات نسبتا خوبی در حوزه تعاون وجود دارد، افزود: با پیش‌بینی‌های انجام شده در سیاستهای کلی اصل 44، جایگاه تعاون در اقتصاد به خوبی تعیین شده است.
 
وی سهم تعاون را در سند چشم‌انداز 20 ساله اقتصاد کشور، 25 درصد عنوان کرد و ادامه داد: از نگاه برخی از قانونگذاران و ترسیم‌کنندگان سیاست، این رقم دست نیافتنی است.
 
جاویدان افزود: اتخاذ تمهیدات مناسب و کارشناسی اعم از ارائه تسهیلات مناسب، معافیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را قانون‌گذار پیش‌بینی کرده است که تمامی این موارد نیاز به اجرا دارند.
 
دبیر اتاق ‌تعاون زنجان با تأکید بر اینکه تعاون، بخش غیردولتی است و مشکلات بیشتری نسبت به بخش خصوصی دارد، یادآور شد: اگر قوانینی که در بخش تعاون وجود دارد اجرا شود، بسیاری از مشکلات تعاونی‌ها برطرف می‌شود.
 
جاویدان به اجرای درست قوانین بخش تعاون تاکید کرد و افزود: اگر بند یا بندهایی از قوانین تصویب شده در تعاون مورد توجه قرار نگیرد این هم همانند بسیاری از قوانین دیگر فقط نوشته و بایگانی می‌شود.
 
وی با اشاره به بخشی‌نگری دستگاه‌های اجرایی به ویژه تعاون ادامه داد: اگرچه در اجرای طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری اولویت با بخش تعاون است و حتی در تخصیص منابع این بخش در اولویت قرار دارد اما متأسفانه بنا به اعلام اداره کار و امور اجتماعی در سالهای‌ گذشته سهم تعاون استان از منابع بنگاه‌های زودبازده ناچیز بوده است.