با وجود اینکه مساحت آتش سوزی جنگل های روسیه طی 24ساعت گذشته از 45 هزار هکتار به 22 هزار هکتار کاهش پیدا کرده است، اما پیامدهای این آتش سوزی بر بخش های مختلف این کشور سایه افکنده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری نووستی، طی یک روز گذشته با تلاش 166 هزار آتش نشان و 62 هواپیما میزان آتش سوزی جنگل ها 23 هزار هکتار کاهش یافته است.

سخنگوی وزارت بحران روسیه با اعلام این مطلب از مهار کامل آتش سوزی ها در منطقه ورونیک خبر داد.

از سوی دیگر، با وجود کاهش حجم آتش سوزی در جنگل های روسیه روز گذشته بار دیگر ابری از دود بخش های گسترده ای از مسکو را فراگرفت. اما میزان آلایندگی هوا به اندازه ای که در هفته های گذشته بود نرسید و در حد نسبتا طبیعی قرار داشت.

بر این اساس، هم اکنون میزان دی اکسید کربن در هوای مسکو در حد طبیعی است، اما میزان هیدرو کربن دو برابر میانگین عادی شده است.

همچنین آتش سوزی جنگل ها و مراتع روسیه به قیمت از دست رفتن نیمی از محصول گندم این کشور تمام شد و باعث شد دولت روسیه صادرات گندم را تا پایان سال جاری به حالت تعلیق درآورد. از سوی دیگر این مسئله زمزمه های افزایش قیمت غلات در جهان را به وجود آورده است.

این در حالی است که دولت روسیه به کشاورزان وعده جبران خسارتها را داده و تعهده کرده این آتش سوزی ها بر قیمت گندم برای مصرف گنندگان روسی تاثیری نداشته باشد.

همچنین روز گذشته اعلام شد که پرتاب نخستین نسل از موشک های دریایی قاره پیما موسوم به "بولاوا" با توجه به آتش سوزی های اخیر به تعویق افتاده است.

خاطر نشان می شود روسیه در نظر داشت امسال برای نخستین بار موشک های بالستیک بولاوا را آزمایش کند. مسکو در نظر داشت این موشک ها را از روی زیردریایی هسته ای "دیمیتری دونسکوی" و زیردریایی "یوری دولگورکی" پرتاب کند.