کشف زندان طالبان در ولایت هلمند، کشته شدن یکی از سرکردگان طالبان در ولایت قندهار و کمک 70 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به سیل زدگان پاکستانی از جمله تحولات مهم همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک مقام عالیرتبه افغانی از وقوع یک انفجار در شهر کابل در پایتخت افغانستان خبر داد.

همچنین نیروهای امنیتی افغانستان از کشف یک زندان مخفی متعلق به طالبان با 27 زندانی در جنوب این کشور خبر دادند. این زندان در منطقه ای نزدیک ولایت هلمند است و در نتیجه عملیات نیروهای ایساف و نیروهای محلی علیه طالبان 13 شبه نظامی و یک سرباز افغانی کشته شدند.

خبر دیگر اینکه در نتیجه عملیات ناتو و نیروهای افغانی در ولایت قندهار 10 شبه نظامی کشته شدند.

همچنین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بیانیه ای از کشته شدن یکی از سرکردگان طالبان در نتیجه حمله موشکی در ولایت قندهار خبر داد.  

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این بیانیه به نام دقیق سرکرده طالبان اشاره نکرده، اما نام فرمانده شبه نظامیان را "آکوا" خوانده و اعلام کرده که این سرکرده طالبان در منطقه ارقنداب کشته شده است.
 
همچنین از جمله تحولات مهم امروز چهارشنبه پاکستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خبر دیگر اینکه رسانه های محلی پاکستان اعلام کردند که در نتیجه انفجار یک تصادف جاده ای در استان پنجاب در جنوب پاکستان 13 نفر کشته شدند.

همچنین اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه از افزایش کمک 30 میلیون یورویی (39 میلیون دلار) به سیل زدگان پاکستانی خبر داد که در این صورت کمک کلی اتحادیه اروپا به 70 میلیون یورو خواهد رسید.

"واجد شمس حسن" سفیر پاکستان در انگلیس گفت: برآوردها نشان می دهد که بازسازی مناطق سیل زده پاکستان 10 الی 15 میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت و بازسازی این کشور دستکم پنج سال طول می کشد.