مدیر بخش نشر مکتوب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اعلام رشد 40 درصدی این بخش از عرضه 25 هزار عنوان کتاب دینی قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اللهیاری مدیر بخش نشر مکتوب هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اعلام رشد 40 درصدی حضور ناشران در این بخش نسبت به سال گذشته گفت: سال گذشته 230 ناشر با عرضه 15 هزار عنوان در این نمایشگاه حضور داشتند، اما امسال این تعداد به 293 ناشر مستقل و 48 ناشر از طریق نمایندگی دیگر انتشارات افزایش یافته  که 25 هزار عنوان کتاب دینی قرآنی عرضه کرده اند.

وی درباره حضور ناشران خارجی در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: با ارزیابی های انجام شده تعدادی از ناشران عمدتا عرب زبان که در طول سال در عرصه نشر قرآنی در کشور فعالیت می کنند بدون تفکیک جمعیتی با آثاری به زبان های عربی و غیر عربی آثار خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

اللهیاری با بیان این مطلب که حمایت از نشر قرآنی در اولویت کاری وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی آن قرار دارد، اظهار کرد: رشد 40 درصدی حضور ناشران نشان از یافتن جایگاه حقیقی نمایشگاه در میان آنان و استقبال قابل توجه مردم دارد که عرضه بیشتر اینگونه آثار را ضرورت می بخشد.

مدیر بخش نشر مکتوب هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اعلام عرضه آثار کتب خاص قرآنی در بخش های مرتبط با محتوای آنها بیان کرد: از جمله این بخشها می توان به بصیرت قرآنی، عفاف و حجاب و خانواده اشاره کرد که آثار فاخر مرتبط با آنها در طول برپایی نمایشگاه رونمایی می شود.