تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷

زنجان - خبرگزاری مهر: استاد دانشگاه تهران گفت: حجاب برخاسته از فطرت آدمی است و مختص یک شریعت خاص نمی باشد.

مریم محمود زاده صبح سه شنبه در طرح ضیافت اندیشه، رعایت حجاب را موجب افزایش آرامش و امنیت جامعه دانست و افزود: در صورتی که حجاب و عفاف در سطح جامعه رعایت شود افراد و تفکر آنان به جای پرداختن به مسائل ظاهری، برای نتیجه گیری از مسائل اصلی و اساسی مشغول خواهد شد.
 
وی هدف خلقت انسان را رسیدن به تکامل عنوان کرد و یادآورشد: انسان باید از توانایی و استعدادهای خود برای دستیابی به هدف خلقت استفاده کند و به این منظور از پرداختن به مسائل حاشیه ای که تبعات بی حجابی و بد حجابی در جامعه است، جلوگیری نماید.
 
محمود زاده با اشاره به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: باید ارزش حجاب در سایر ادیان الهی، در طول اعصار و زمانهای مختلف تاریخ و مهمتر از همه در قرآن و سیره ائمه معصومین(ع) که می تواند زمینه نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه را فراهم کند برای عموم افراد تبیین شود.
 
این استاد دانشگاه رعایت حجاب و عفاف در جامعه را زمینه ساز پیشرفت و ترقی آن جامعه عنوان کگرد آن جامعه عنوان کرد و گفت: رعایت حجاب به نفع خانواده و بانوان است که می توانند در سایه آن آرامش خانواده و جامعه را حفظ نمایند.
 
وی با اشاره به وجود بد حجابی در میان جوانان علیرغم داشتن والدینی متدین و محجوب، افزود: در میان چنین والدینی هنوز فرهنگ حجاب و عفاف نهادینه نشده است و ارزش آن مغفول مانده است.
 
 محمود زاده عمده دلیل بی حجابی جوانان و نوجوانان را عدم تربیت صحیح دانست و یادآورشد: افکار و آموزه های جوانان و نوجوانان در سه محیط خانه، مدرسه و اجتماع شکل می گیرد و هر یک از آنان می توانند زمینه بی حجابی و بد حجابی در این قشر را ایجاد و تقویت نمایند.
 
این استاد دانشگاه خانواده را مهمترین قشر تاثیر گذار بر رفتار و کردار جوانان و نوجوانان عنوان کرد و اظهارداشت: در صورتی که خانواده برای فرزندان ارزش و جایگاه حجاب را از دوران کودکی نهادینه و فرهنگ سازی نماید تبیین این موضوع در بزرگسالی وی بسیار آسان خواهد بود.