کرملین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به رغم مخالفت رژیم صهیونیستی با ارسال موشک های زمین به دریا به سوریه، روسیه همچنان به مبادلات نظامی خود با دمشق ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتص، روز جمعه 5 شهریور "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اسرائیل از "ولادیمیر پوتین" همتای روس خود خواسته بود تا صادرات موشک های کروز زمین به دریا را به سوریه متوقف کند اما کرملین شب گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ارسال این جنگ افزارها به دمشق ادامه خواهد یافت. 

از سوی دیگر "سرگئی پریخودکو" مشاور ارشد "دیمیتری مدودف" رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: مسکو به تعهدات و توافقاتی که با کشورهای دیگر دارد عمل کرده و اجرای آن را متوقف نمی کند.

بر اساس این گزارش، مقامات تل آویو مدعی اند که تجهیز ارتش سوریه با موشکهای کروز مافوق صوت مدل P-800 "یاخونت"، تهدیدهایی را برای کشتی های اسرائیلی در دریای مدیترانه ایجاد می کند از همین رو "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل از "ولادیمیر پوتین" همتای روس خود خواسته تا از ارسال این موشکها به دمشق جلوگیری کند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی حتی پا را فراتر گذاشته و مدعی شده که سوریه پس از دریافت این موشکهای کروز آنها را در اختیار حزب الله لبنان قرار می دهد.
 
در همین رابطه قرار است در آینده ای نزدیک "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مسکو سفر کرده و مذاکراتی را با "آناتولی سردیوکف" وزیر دفاع روسیه انجام دهد.
 
این اولین سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به روسیه به شمار می رود و باراک در دیدار با مقامات کرملین علاوه بر موضوع موشکهای کروز مافوق صوت، درباره مناسبات مسکو با کشورهای عرب خاورمیانه نیز بحث و رایزنی می کند.
تاریخ دقیق سفر ایهود باراک به روسیه هنوز اعلام نشده است.