محمد علی آّبادی در راستای افزایش همکاری و تصحیل در اعزام کاروان ورزشی ایران به بازی‎های آسیایی گوانگجو با سفیر کشور چین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، " شی  شیائوی" سفیر چین در ایران است که محمد علی آبادی طی نشست با وی به بحث و بررسی در مورد نحوه تعامل ورزش دو کشور و همچنین تصحیل در اعزام کاروان ورزشی کشورمان به بازی‎های آسیایی پرداختند.

در این نشست که روز یکشنبه برگزار شد رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری مشترک با ورزش کشور چین اظهار داشت: شکی نیست که چین به عنوان کشوری مستعد و پر پتانسیل، در آسیا و جهان  از جایگاه ویژه مناسبی برخوردار است. به طور حتم ایجاد رابطه با کشورهایی همچون ایران که در برخی رشته‎ها از اعتبار و درجه بسیار مقبولی در جهان برخوردار هستند منافعی دو طرفه را برای کشورهای منطقه ایجاد می‎کند.
 
وی یاد آور شد: قطعا استفاده از دانش مربیان چینی در رشته‎هایی همچون ووشو، قایقرانی، تیراندازی این امکان را ایجاد می‌کند  تا سطح دانش مربیان و ورزشکاران‎مان را بالا ببریم. ضمن اینکه چینی‎ها نیز می‎توانند با استفاده از دانش و تجربه مربیان ما در رشته‎هایی همچون کشتی و تکواندو به جایگاه مناسبی دست یابند.
 
بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان نیز در نشست علی آبادی با سفر چین در ایران حضور  داشت. وی که  به عنوان نماینده شورای المپیک آسیا در انتخاب گوانگجو برای میزبانی بازی‎‏های آسیایی 2010 نقش داشت در این نشست اظهار داشت: ما آماده هر گونه همکاری و افزایش مراودات ورزشی با چین هستیم.
 
در ادامه این نشست "شی شیا ئوی" نیز با اعلام اینکه ایران کشوری دوست و نزدیک به چین به حساب می‎آید آمادگی خود را برای ایجاد و افزایش هر گونه تعامل و همکاری اعلام داشت.