گرگان - خبرگزاری مهر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: از ابتدای سالجاری، مبلغ 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی جهت ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای گردشگری مجوزدار تحت پوشش این اداره کل اختصاص یافته است.

به  گزارش خبرنگار مهر در گرگان، علی مومنی پیش از ظهر دوشنبه در نشست این معاونت افزود: با توجه به اهمیت فعالیت واحدهای گردشگری و ارائه خدمات مطلوب و شایسته به گردشگران، اختصاص تسهیلات بانکی به این واحدهای پذیرنده گردشگر، گام مثبتی جهت ارائه هرچه بهتر خدمات و جذب هرچه بیشتر توریست و گردشگر است.

وی ادامه داد: در این راستا صنعت گردشگری استان و پیرو آن اقتصاد این منطقه رونق بیشتری خواهد یافت.

مومنی خاطرنشان کرد: واحدهای گردشگری مجوزدار تحت پوشش این اداره کل می توانند با مراجعه به این اداره کل تقاضای خود را جهت بهره مندی از این تسهیلات ارائه داده تا با تشکیل پرونده و بررسی کارشناسان نسبت به ارائه این تسهیلات اقدام شود.
 
معاون گردشگری میراث فرهنگی گلستان تصریح کرد: از ابتدای سال 89 تاکنون مبلغ 10 میلیارد ریال از تسهلیلات بانکی به واحدهای گردشگری مجوزدار گلستان تخصیص داده شده است. 
  
مومنی بیان داشت: با اضافه شدن شش دفتر خدمات مسافرتی به دفاتر گلستان در سال جدید، تعداد دفاتر خدمات مسافرتی این استان به 36 دفتر رسید.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، گفت: با توجه به اینکه سفرهای داخلی وخارجی و جذب گردشگران داخلی و خارجی در رونق صنعت گردشگری این استان موثر است، در سال جدید نسبت به افزایش دفاتر خدمات مسافرتی این استان اقدام شده است.
 
مومنی افزود: دفاتر خدمات مسافرتی گلستان، تماماً دارای طرح و برنامه یک ساله است و براساس تور با علائق ویژه در زمینه های طبیعت گردی، فرهنگی و تاریخی، توریسم معیشتی، توریسم ورزشی، ماجراجویانه و مذهبی و معنوی فعالیت خواهند کرد.
 
وی تصریح کرد: شش دفتر خدمات مسافرتی افزوده شده به دفاتر این استان در شهرستانهای کلاله، مینودشت، بندرگز، گرگان، بندرترکمن و گنبد فعال هستند.
 
مومنی اظهار امیدواری کرد: با فعالیت این دفاتر خدمات مسافرتی و تبلیغات مناسب و گسترده جاذبه های گردشگری گلستان در داخل و خارج کشور،  شاهد رونق و شکوفایی هرچه بیشتر صنعت گردشگری درنگارستان ایران باشیم.