گرگان - خبرگزاری مهر: جمعی از امامان جمعه اهل سنت گلستان، نامگذاری روز جهانی قدس را ابتکاری از سوی حضرت امام خمینی(ره) برشمردند و تاکید کردند: روز قدس هدیه‌ای و هبه ای ارزشمند از سوی امام راحل برای مردم فلسطین و همه مسلمین جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، آنان با قدردانی از مشارکت مردم استان در راهپیمایی روز قدس بیان داشتند: روز جهانی قدس فرصتی برای همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان در راستای حمایت از بیت‌المقدس و ملت مظلوم فلسطین برای مبارزه با رژیم پلید صهیونیستی است.

جمعی از ائمه جمعه اهل سنت شهرهای مختلف گلستان در حاشیه برگزاری مراسم روز قدس در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کردند: در روز جهانی قدس همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی با وحدت و یکپارچگی در زیر پرچم قرآن و کلام پیامبر اسلام (ص) گرد هم آمدند و حمایت خود را از ملتی که مورد ظلم و کشتار قرار گرفته است، اعلام می کنند.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا گفت: دفاع از حق مظلوم و افراد ستمدیده همواره جزو مبانی و احکام اسلامی بوده و نامگذاری روز قدس برگرفته از احکام اسلامی است.
 
آخوند عبدالحی میرزاعلی افزود: بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای خود در خصوص دفاع از حق مظلوم با تاکید بر وحدت کلمه در برابر دشمنان تجاوزگر نهضت بیدادگری را در میان ملل مسلمان پایه ریزی کرد.
 
وی با اشاره به نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام راحل اظهار داشت: افکار و اندیشه های ایشان نور امید را در قلوب مردم مسلمان جهان به ویژه ملت مظلوم فلسطین روشن کرد.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا با اشاره به اینکه اتحاد و همبستگی دنیای اسلام همواره مورد تاکید و سفارش حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: حضور در راهپیمائی روز جهانی قدس یک وظیفه است و حضور گسترده مسلمین از هر رنگ و نژاد و مذهب، مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و لرزه بر اندام استکبار جهانی می اندازد.
 
وی تصریح کرد: روز قدس علاوه بر دعوت مسلمانان به قیام در مقابل ستم های اسرائیل و حامیان آن، بیانگر حمایت از مردمی است که از ابتدایی ترین حقوق انسانی خود محروم شده اند.
 
آزادی قدس نیازمند وحدت مسلمانان است
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرترکمن گفت: نامگذاری روز جهانی قدس ابتکار حضرت امام خمینی(ره) و هدیه‌ای ارزشمند از سوی او برای مردم فلسطین و همه مسلمین جهان است.
 
آخوند محمد عابدی کر افزود: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای همه مسلمانان جهان از همه مذاهب و در همه جای عالم از اهمیت خاصی برخوردار است و انتخاب این روز توسط حضرت امام(ره) به معنای آن است که راه آزادی قدس وحدت مسلمانان است.
 
وی تصریح کرد: روز جهانی قدس فرصتی برای همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان در راستای حمایت از بیت‌المقدس و ملت مظلوم فلسطین برای مبارزه با رژیم پلید صهیونیستی است.
 
 
عابدی کر اضافه کرد: رژیم صهیونیستی امروز به عنوان مظهر قدرت غیرقانونی و سلطه‌گر در سراسر جهان شناخته شده که همه ارزش‌های انسانی را زیرپا گذاشته است.
 
وی با بیان اینکه حمایت از فلسطین و قدس یک وظیفه انسانی و اسلا‌می است، گفت: هیچ مسلمانی نمی‌تواند در مورد حوادثی که نسبت به مردم مظلوم فلسطین و در مورد قبله اول مسلمین و مسجدالا‌قصی رخ داده است، بی‌تفاوت باشد.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرترکمن با اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی خواستار حضور یکپارچه عموم مسلمین در راهپیمائی روز قدس شد.
 
همچنین مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس با صدور اطلاعیه ای نامگذاری روز جهانی قدس را یادگار امام (ره) و حضور در این راهپیمائی را بیعت با آرمان های ایشان و تبلور اتحاد بین مسلمین جهان اعلام کرد.
 
به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، در این اطلاعیه آمده است: در روز جهانی قدس همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی با وحدت و یکپارچگی در زیر پرچم قرآن و کلام پیامبر اسلام (ص) گرد هم می آیند و حمایت خود را از ملتی که مورد ظلم و کشتار قرار گرفته است، اعلام می کنند.
 
در این اطلاعیه تصریح شده است: روز قدس روز همدردی و همراهی با مردم مسلمان فلسطین است که لحظه ای از مبارزه با ظلم و کفر دست برنمی دارند و معتقدیم اتحاد مسلمانان بطور یقین به پیروزی آنان منجر خواهد شد.
 
مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این اطلاعیه روز قدس را آرمان مشترک ملت های آزادیخواه و فریادگر مجاهدان فی سبیل الله در سراسر جهان دانست و با تاکید بر اینکه استعمار و صهیونیست‌ امروز زمین‌گیر شده‌ اند، تصریح کرد: دشمنان اسلام دست از جنگ‌های مستقیم برداشته و ایجاد تفرقه میان ملت‌ها و حکومت‌های اسلامی را در راس اهداف شوم خود قرار داده‌اند.
 
این اطلاعیه با دعوت از همه مسلمانان برای حفظ اتحاد و یکپارچگی، وحدت و انسجام مسلمانان را عامل اصلی در پیروزی در برابر صهیونیست‌ها دانست و تصریح کرد: اگر این وحدت خدشه‌دار شود توطئه‌های اسرائیل مجددا افزایش خواهد یافت.
 
مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حضور در راهپیمائی روز جهانی قدس، را نشانه دلبستگی به امام(ره) و آرمانهای انقلاب اسلامی و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری دانست.
 
جمعه آخر ماه رمضان روز صف آرایی همه مسلمین در مقابل ظلم است
 
مدیر بزرگترین حوزه علمیه اهل سنت استان گلستان نیز با صدور اطلاعیه ای جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز صف آرائی همه مسلمین در مقابل ظلم خواند و "روز قدس" را نمایش قدرت مسلمین در مقابل مستکبرین اعلام کرد.
 
آخوند یارمحمد نظری، با بیان اینکه نامگذاری روز قدس بیانگر دیدگاه بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران درباره مسئله فلسطین است، گفت: شرکت در راهپیمائی روز قدس یک وظیفه اسلامی است که باید مورد توجه و اهتمام همه مسلمانان جهان قرارگیرد.

وی با اشاره به اهمیت وحدت بین جوامع اسلامی بیان داشت: حضرت امام (ره) وحدت کلمه را رمز پیروزی در مقابل دشمنان اعلام کردند و مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید دارند.
 
آخوند نظری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نماد عینی و عملی وحدت بین مذاهب است، اضافه کرد: وحدت بین مسلمین دشمنان اسلام را به وحشت انداخته است.
 
وی با بیان اینکه برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم روز قدس یک اقدام مؤثر برای نشان دادن وحدت هرچه بیشتر کشورهای اسلامی است، اظهار داشت: مسلمانان با حضور پررنگ خود در این راهپیمایی می توانند توطئه های دشمنان را خنثی سازند.
 
آخوند نظری با برشمردن جنایات رژیم صهیونیستی خواستار حضور یکپارچه و متحد امت های اسلامی در راهپیمائی روز قدس شد.
 
به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، همزمان با آغاز راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور، روزه داران گلستانی نیز با شرکت در آئین های روز قدس، خشم و انزار خویش را از ظلم و جنایات رژیم غاصب اسرائیل نسبت به مسلمانان و ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.