تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرگانی استان کردستان از انجام 15 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، پیمان اسراری بعد از ظهر یکشنبه و در جلسه کمیسیون نظارت بر بازار استان کردستان، اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس تا امروز بیش از 15 هزار و 700 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان کردستان انجام شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش نیروهای نظارتی سازمان بازرگانی استان و همچنین با ایجاد اکیپ های مشترک با مامجع امور صنفی و سازمان تعزیرات حکومتی استان کردستان، نظارت و بازرسی های صورت گرفته بر واحدهای صنفی در تمامی شهرستانهای استان در مقایسه با طرحهای دیگر در این ایام با افزایش چشمگیری مواجه بوده و این مهم در روند تثبیت قیمتها و عدم وجود نوسانات در بازار استان موثر بوده است.

رئیس سازمان بازرگانی استان کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به بازرسی های صورت گرفته در مدت زمان مشخص، تعدادی هزار و 200 مورد تخف ثبت شده که تا امروز بیش از 996 پرونده برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در واحدهای صنفی استان کردستان تشکیل شده است.

اسراری با اشاره به ارزش تخلفات و پرونده های تشکیل شده در جریان اجرای طرح نظارتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس در سطح استان، افزود: پرونده های تشکیل شده دارای ارزش یک میلیارد و 900 میلیون ریال می باشد که بیشتر تخلفات در حوزه های گران فروشی، کم فروشی، تقلب و عرضه خارج از شبکه بوده است.

وی در پایان یادآور شد: در این مدت 697 مورد گزارش مردمی توسط اداره مشارکتهای مردمی بازرگانی کردستان دریافت شده است که از این میان 515 مورد تخلف کشف و در برخی موارد منجر به تشکیل پرونده شده است.

رئیس سازمان بازرگانی استان کردستان در پایان از مردم استان درخواست کرد تا تخلفات اقتصادی را به صورت حضوری به سازمان بازرگانی یا ادارات تابعه در شهرستانها و یا به صورت تلفنی با شماره تلفن 124 در میان بگذارند تا در اسرع وقت به شکایات آنان رسیدگی شود.