ازميان آثار 1156 نفر شركت كننده حدود 280 اسلايد براي شركت در بينال نقاشي معاصر ايران انتخاب شد .

به گزارش خبرنگار هنري "مهر" مرحله بازبيني اسلايد آثار ارسالي براي شركت در بينال نقاشي معاصر ايران چهارشنبه گذشته با انتخاب حدود 280 اسلايد به پايان رسيد . به اين ترتيب دبير خانه اين نمايشگاه از امروز از پذيرفته شده گان دعوت مي كند تا اصل كارها را براي انتخاب نهايي به دبير خانه اين نمايشگاه تحويل دهند .

فرح اصولي دبير اين بينال به خبرنگار "مهر"  گفت : باتوجه به اينكه در برخي موارد از يك هنرمند بيش ازيك اسلايد انتخاب شده است ،  در مرحله انتخاب نهايي احتمالا  از تعداد آثار نمايشگاه كم خواهد شد .

وي علت اين امر را تفاوت هاي اسلايد با اصل اثر دانست و تصريح كرد : بارها ديده شده يك اسلايد كيفيتي برتر از اصل اثر داشته است و يا برعكس اثر از اسلايد بسيار بهتر بوده است .

همچنين فرح اصولي گفت : نهايت خواست بينال ، برپايي آن در مجتمع صبا است، زيرا تنها مكاني است كه فضاي كافي براي  اين كار را داراست .
وي ياد آور شد : گفت وگو ها براي تعيين محل برگزاري اين بينال از طريق مركز هنر هاي تجسمي انجام مي شود و در صورت به نتيجه رسيدن، همه بينال هاي مربوط به هنر هاي تجسمي در مجموعه صبا برگذار خواهد شد .

وي در باره حضور اساتيد و پيشكسوتان هنر در اين بينال افزود : ضعف دوره هاي قبلي اين بينال شركت اساتيد بدون طي شدن مراحل انتخابي در بخش مسابقه بود . در دوره فعلي، بينال به دو قسمت مسابقه و خارج ازمسابقه تقسيم شده است . همچنين از اساتيد با ارسال نامه براي شركت در بينال دعوت كرديم و در صورت شركت در بخش خارج از مسابقه ،آثارشان بدون بازبيني به نمايش در خواهد آمد ،اما در صورتي كه بخواهند در بخش مسابقه شركت كنند آثارشان در مرحله انتخاب نهايي بازبيني مي شود و تنها تفاوت عدم در خواست اسلايد براي بازبيني و قضاوت اوليه است . اين آثار غير از اسلايد هاي انتخابي خواهد بود.
ششمين دوره دوسالانه نقاشي معاصر ايران از 10 آذر تا 22دي ماه برگزار مي شود.