بندرعباس - خبرگزاری مهر: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد قشم در زمینه ارسال اخبار و اطلاعات از طریق سامانه چاپار رتبه نخست نمایندگی های داخلی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قشم، محمد رضا سهرابی، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در قشم شامگاه سه شنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت :بر اساس اعلام اداره کل اطلاعات ومطبوعات وزارت امورخارجه، دفتر نمایندگی قشم دراولین حضورخود درسامانه چاپار مردادماه سال جاری موفق به کسب رتبه نخست در بین نمایندگی های داخلی شد.

وی افزود: ملاک ارزیابی این سامانه کمیت ، کیفیت وسرعت  ارسال اخبار منطقه واستان از طریق سیستم سامانه چاپار بوده است.

سهرابی خاطرنشان کرد: با هدف تسهیل در کار مردم و براى جلوگیرى از مراجعه به تهران، این نمایندگى مجوز تایید اسناد و مدارک را نیز اخیرا دریافت کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس این مجوز متقاضیان مى‌توانند بدون مراجعه به وزارت امور خارجه در تهران با صرف کمترین زمان و هزینه به این دفتر مراجعه و نسبت به تایید اسناد و مدارک خود اقدام کنند.

رئیس دفتر نمایندگى امور خارجه در منطقه آزاد قشم فعالیت تنها یک دارالترجمه رسمى در کل استان هرمزگان را یکى از مشکلات متقاضیان و مراجعان دانست و گفت: در صورت درخواست مسئولان استان هرمزگان و رفع موانع قانونى، این نمایندگى اقدامات لازم براى مذاکره با کانون بازنشستگان وزارت امور خارجه براى ایجاد یک یا دو دفتر دارالترجمه در استان هرمزگان را دنبال مى کند.