بوشهر - خبرگزاری مهر: مجید نامجو با بیان اینکه با استقلال شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر موافق هستم، گفت: درخواست تفکیک این شرکت از استان فارس درخواستی منطقی است اما مطالعات فنی آن باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، وزیر نیرو صبح پنجشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه بوشهر افزود: از همه ظرفیتها و شیوهای مختلف آبرسانی برای رفع مشکلات آب استان بوشهر استفاده می کنیم که استفاده از خط دوم کوثر، انر‍ژی هسته ای، آب شیرین کن و ... از جمله ظرفیت های موجود برای رفع مشکل آبرسانی در این استان بشمار می رود.

وی با بیان این که توجه ویژه به استانهای تامین کننده برق از برنامه جدی وزارت نیرو است، اظهار داشت: سیاست وزارت نیرو این است که از ظرفیت های موجود برای تامین آب و برق استان بوشهر استفاده کند.

نامجو اضافه کرد: با برگزاری همایشی در استان بوشهر با محوریت موضوع آب و برق موافق هستم تا نقشه راه رفع مشکلات آب و برق این استان ترسیم شود.

وی با اشاره به ظرفیت های استان بوشهر در عرضه انرژی، نفت و گاز گفت: تلاش مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات آب و برق در تابستان امسال قابل تقدیر است.

نماینده مردم شهرستان بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایجاد و راه اندازی از خط دوم آبرسانی کوثر به استان بوشهر امری ضروری است که انتظار ما از وزیر نیرو این است که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

غلامعلی میگلی نژاد با بیان این که استان بوشهر در بخش آب با کمبودهای جدی روبرو است و مردم این استان به صورت سهمیه ای اب دریافت می کنند، اظهار داشت: اگر برای استفاده از خط دوم آبرسانی کوثر برنامه ریزی نشود استان بوشهر در سال های آینده با چالش جدی در موضوع آب روبرو خواهد شد.

وی با تاکید بر تشریع در احداث سد چمشیر یادآور شد: با احداث این سد 60 هزار هکتار زمین های دیم استان آبیاری می شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: در قانون هدفمند کردن یارانه ها تعرفه برق استان های بوشهر، خوزستان و هرمزگان ترجیحی است، لذا وزارت نیرو باید نسبت به این قانون توجه ویژه داشته باشد.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز از دستور وزیر نیرو جهت تامین اعتبار برق رسانی و آبرسانی به طرح مسکن مهر استان بوشهر خبر داد و گفت: اولویت اجرای سدهای استان بوشهر نیز از دیگر دستورات وزیر نیرو بوده است.

مسعود نصوری افزود: دستور احداث سه آب شیرینکن در شهرهای بوشهر، دیر و کنگان نیز از دیگر دستورات وزیر نیرو بوده است که مطالعات اجرای آب شیرین کن بوشهر بزودی آغاز خواهد شد.