اردبیل - خبرگزاری مهر: بارش باران و جاری شدن سیلاب در گرمی خسارت قابل توجهی به راههای ارتباطی و مزارع کشاورزی برخی از روستاهای این شهرستان وارد آورد.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب که از ساعت 22 شب گذشته در این منطقه آغاز شده بود و تا سحرگاه امروز ادامه داشت، خسارات قابل توجهی به راههای ارتباطی و انبارهای گندم و علوفه کشاورزان این شهرستان وارد آورده است.

میزان خسارت ها در روستاهای "شاه تپه سی"، "چنار"، "جدا"، "خان محمدکندی" و "نریمان کندی" از توابع بخش انگوت شهرستان گرمی بیشتر از سایر مناطق بوده و ده ها رأس دام نیز در این روستاها تلف شده است.

همچنین وقوع بارش شدید باران و سیل در این شهرستان با ایجاد خسارت های جدی در راه های ارتباطی، موجب مسدود شدن راه ارتباطی چندین روستا به مرکز شهرستان شده و همین امر امدادرسانی به این روستاها را با مشکل مواجه کرده است.

به گفته فرماندار گرمی، از نخستین دقایق جاری شدن سیل در منطقه، چهار اکیپ امدادی جمعیت هلال احمر در بخش انگوت کمک رسانی به اهالی روستاهای سیل زده را آغاز کرده و این کمک ها هم اکنون نیز ادامه دارد.

مدیرکل حوادث غیر مترقبه استان اردبیل نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمادگی کامل برای امدادرسانی و کمک به روستاهای سیل زده اظهار داشت: وقوع سیل در شهرستان گرمی با مدیریت دستگاه های خدمات رسان کنترل و کمک رسانی به سرعت انجام شده است.

علی اسلامی با اشاره به بارش باران در شهرستانهای بیله سوار و پارس‌آباد هم افزود: این بارش ها خساراتی در پی نداشته و علی رغم اینکه موجب کندی در برداشت محصولات کشت دوم در این شهرستان ها شده کشاورزان منطقه را نیز خوشحال کرده است.

وی بیشترین بارش در طی 24 ساعت گذشته را در شهرستان بیله سوار با 23 میلی متر عنوان کرد و ابراز داشت: طی همین مدت در شهرستان های پارس‌آباد و گرمی هم به ترتیب 22 و 15.5 میلی متر باران باریده است.

مدیرکل حوادث غیر مترقبه استان همچنین با اشاره به وقوع طوفان و گردباد در شهرستان مشگین شهر اضافه کرد: گردباد علاوه بر خسارت به مناطق عشایری موجب اخلال در کوچ پائیزه عشایر شده است.

وی با اشاره به آغاز کوچ عشایر استان از دامنه های کوه های سبلان، نسبت به بروز طوفان و گردباد و احتمال وقوع سیل در دامنه های کوه سبلان و خطرات احتمالی برای عشایر هشدار داد.