بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده دیر، کنگان و جم در مجلس تاکید کرد: آماری که طی مدت اخیر وزارت نفت مربوط به اشتغال 37 درصدی جوانان استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پارس جنوبی اعلام کرده به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، عسکر جلالیان در جمع خبرنگاران افزود: نیروهای بومی ما به رغم مصوبه اشتغال 50 درصد نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز، سهم زیادی در اشتغال پارس جنوبی ندارند و این سوالی بوده است که ما همواره در کمیسیون انرژی از وزیر نفت پرسیده ایم.

وی اظهار داشت: این آمارها با واقعیت همخوانی ندارد و معتقدیم حتی کمتر از 20 درصد نیروهای بومی استان در صنایع نفت و گاز مشغول به کار هستند.

نماینده دیر، کنگان و جم در مجلس اضافه کرد: علاوه بر اینکه بر اعلام این آمار اعتراض داریم بلکه بر نوع اشتغال نیروهای استان نیز معترض هستیم چراکه به کارگیری نیروهای استان در بخشهای حراستی، نگهبانی و بخشهای جزء مانع از حضور جوانان تحصیل کرده و آماده در بخشهای کارشناسی و مدیریتی می شود.

وی با بیان اینکه مردم استان از ما به عنوان نماینده خواستار پیگیری موضوع و رفع اشتغال جوانانشان هستند، گفت: نامه های فراوانی در مقوله های مختلف به دستم می رسد که 80 درصد این نامه ها مربوط به موضوع اشتغال و در مورد بی توجهی به اشتغال نیروهای تحصیل کرده استان در صنایع نفت و گاز است.

جلالیان با بیان اینکه این حجم درخواست اشتغال در کنار قطب انرژی زیبنده و از نظر امنیت این صنایع نیز قابل توجیه نیست، گفت: حق نیروهای تحصیل کرده استان در آزمونهای استخدامی داده نمی شود و من نیز با همه مشکلات این ماجرا را جزو اولویت اصلی قرار داده ام و با دغدغه زیادی موضوع سهم بوشهریها در صنایع نفت و گاز را پیگیری خواهم کرد.

آزمون استخدامی بخش بهداشت وزارت نفت را باطل می کنیم

جلالیان با بیان اینکه به نظر می رسد نفتی ها نمی خواهند بپذیرند نیروهای بوشهری هم می توانند در لیست استخدامی باشند، اظهار داشت: وزارت نفت مدعی شده است که 70 درصد از استخدامیها برای بخش بهداشت، بومی استان بوشهر هستند ولی این آمار برای ما قابل هضم نیست و از آنها خواستیم به طور دقیق اعلام کنند چند بوشهری به عنوان تکنسین اتاق عمل انتخاب شده اند.

نماینده دیر، کنگان و جم در مجلس گفت: کسی بر روی آمارهای اعلام شده توسط وزارت نفت دقیق و ظریف نمی شوند و پیگیری این موضوع نیز دشوار است اما در حال پیگیری جزئیات مبهم این آزمون استخدامی و تخلفات آن هستم و حتی تا مرحله ابطال آزمون هم پیش خواهم رفت.