تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶

ریدلی اسکات کارگردان کهنه کار انگلیسی برای شبکه بی‌بی‌سی یک مینی سریال می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از آسوشیتد پرس اسکات تهیه و کارگردانی مینی سریال " مردی از قصر مرتفع" را بر عهده گرفته است.

" مردی از قصر مرتفع" عنوان رمانی  ترسناک نوشته فیلیپ کی دیک است که هاوارد برنتن کار نگارش متن اقتباسی آن را بر عهده داشته و قرار است در چهار قسمت توسط اسکات کارگردانی شود.

داستان " مردی از قصر مرتفع" در شهری رویاگونه و ویران شده در دهه 1960 می گذرد . اسکات پیش از این نیز در سال 1982 فیلم " بلید رانر" را با اقتباس از کتابی نوشته فیلیپ کی دیک ساخته بود.

راسل کرو بازیگر محبوب اسکات که در فیلم‌های پیشین این فیلمساز از جمله " گلادیاتور" و " رابین هود" به نقش آفرینی پرداخته برای بازی در نقش اول این مینی سریال هم برگزیده شده‌است.

اسکات درباره این پروژه اقتباسی گفت : همواره ازهواداران آثار فیلیپ کی دیک بوده‌ام.او استاد خلق فضاهایی است که در عین دست گذاشتن روی ذهن خلاق خواننده ، تحلیلی درست از وضعیت بشر در دنیای معاصر را نیز ارائه می‌دهد.

برخی از آثار فیلیپ کی‌دیک در سینما و تلویزیون مورد اقتباس قرار گرفته‌اند که از آن جمله می توان به " یادآوری کامل" ساخته پل ورهوون و " گزارش اقلیت" به کارگردانی استیون اسپیلبرگ اشاره کرد. ریدلی اسکات هم چندی پیش فیلم " رابین هود" را بر پرده سینما های جهان داشت.