گرگان - خبرگزاری مهر: علمای اهل سنت استان گلستان با صدور بیانیه هایی اعلام کردند: موضع گیری اخیر رهبر انقلاب از حکمت، علم و ایمان عالی ایشان به عنوان رهبر امت اسلامی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، علمای اهل سنت استان گلستان با صدور بیانیه های جداگانه ای انتشار نظر آیت الله خامنه ای مبنی بر حرام بودن توهین به باورهای اهل سنت را  منطبق با تفکر و عملکرد ایشان اعلام کردند.

 مدیر بزرگترین حوزه علمیه اهل سنت استان گلستان با صدور پیامی ضمن ابراز خرسندی از تدبیر اخیر مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان منادی وحدت جوامع اسلامی نام برد.

آخوند یارمحمد نظری در این پیام آورده است: امروزه دشمنان اسلام در پی ناکامی های خود سعی دارند تا فرقه های اسلامی به ویژه شیعه و سنی را  با جنگ مذهبی از ماهیت واقعی اسلام دور سازند.
 
وی تاکید کرده است: اسلام دین صلح و وحدت است و تمام انسانها را به چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت می کند و مومنان را از تفرقه و اختلاف باز می دارد و این بیانگر آن است که فتوای مقام معظم رهبری برگرفته از تعالیم دین مبین اسلام و منطبق با تفکر و عملکرد ایشان است.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرترکمن نیز با اعلام حمایت از فتوای مهم و دشمن شکن مقام معظم رهبری با صدور پیامی این اقدام شایسته را برگرفته از اصول اولیه و اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.
 
آخوند محمد عابدی کر در پیام خود آورده است: موضع‏گیری حکیمانه رهبر انقلاب به عنوان پرچمدار کشورهای اسلامی جهان بیانگر آن است که شیعه و سنی هر نوع توطئه دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان مذاهب اسلامی را خنثی می‏کنند.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا نیز با صدور اطلاعیه ای اقدام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را نشانه عمق دیدگاه معظم له برای تشکیل امت واحده اسلامی و تقریب بین مذاهب خواند.
 
آخوند عبدالحی میرزاعلی در اطلاعیه خود آورده است: وحدت بین مذاهب اسلامی و پیروان آنها  همواره مورد تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و یک نیاز حیاتی برای دنیای اسلام است.
 
وی با بیان اینکه وحدت میان امت اسلامی، حذف استکبار را به همراه دارد تاکید کرد: فتوای معظم له بیانگر علاقه و اشتیاق فراوان ایشان به مساله وحدت بین مسلمانان است.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبد کاووس نیز با صدور پیامی اعلام کرد: کشورهای اسلامی به لحاظ موقعیت جغرافیائی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند و این قابلیت به کشورهای اسلامی امکان آن را داده است که بتوانند در نظام های جهانی تاثیرات بسیار داشته باشند.
 
آخوند عبدالباسط نوریزاد تصریح کرد: برای فعال کردن این قابلیت ها اتحاد اسلامی یک ضرورت می باشد ومقام معظم رهبری همواره به هوشیاری کشورهای اسلامی در مقابل اقدامات دشمن برای تفرقه میان امت اسلامی تاکید دارند.
 
وی اضافه کرد: نظر آیت الله خامنه ای در خصوص حرام بودن بدگویی و اسائه ادب به همسر پیامبر(ص) و شخصیت های اسلامی مورد احترام اهل سنت موجب تقویت وحدت بین مسلمین و نابودی توطئه‌ها و فتنه‌هایی است که دشمنان اسلام در آرزوی دست یابی به آن بودند.
 
گفتنی است آخوند رجب محمد حنفی، امام جمعه اهل سنت سیمین شهر، آخوند ابوبکر خوجم لی امام جمعه اهل سنت نگین شهر، مولوی گرگیج، آخوند طه فروزش، آخوند محی الدین احمدی و آخوند دوست محمد  میرحسین زاده، مدیر حوزه علمیه اهل سنت گلیداغ  نیز با صدور اطلاعیه های جداگانه ای فتوای مقام معظم رهبری را دژی استوار در برابر توطئه های دشمنان اسلام خواندند.
 
آنان با تقدیر از موضع گیری حکیمانه مقام معظم رهبری در بیانیه ‌های خود تصریح داشتند: فتوای ایشان از حکمت، علم و ایمان عالی ایشان به عنوان رهبر امت اسلامی حکایت دارد و درایت ایشان اجازه کوچکترین فتنه گری را از دشمنان سلب می کند‏.