رسول تقیان از تعویق لیگ وزنه برداری انتقاد کرد و گفت چنانچه این روند ادامه پیدا کند چه بسا مجبور شود برای تامین امورات زندگی مسافرکشی کند.

رسول تقیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رقابت های لیگ وزنه برداری قرار بود اوایل مهرماه برگزار شود اما اعلام شد از آنجا که برخی تیم ها ورودیه لیگ را واریز نکرده اند، این رقابت ها به تعویق می افتد. البته امیدوارم این تعویق به دلیل ترس از دوپینگی بودن ورزشکاران نباشد.

وی افزود: من اعتقاد دارم مسئولان فدراسیون وزنه برداری و شخص حسین رضازاده باید پاسخ منطقی به تعویق رقابت ها بدهد و آن را در رسانه ها کالبدشکافی کند. وزنه برداران کشور از راه لیگ امرار معاش می کنند و اگر رقابت های لیگ تعطیل شود خود من به شخصه باید مسافرکشی کنم.

وزنه بردار دسته 77 کیلوگرم در ادامه افزود: بالای 90 درصد از وزنه برداران کشور از راه لیگ امرار معاش می کنند و در صورتی که رقابت ها تعطیل شود، نه انگیزه ای برای وزنه زدن برای آنها باقی می ماند و نه درآمدی. من از 16 سالگی در عضویت تیم ملی بوده ام و همین امر باعث شده که از نظر تحصیلی هم با مشکل مواجه شده و در حال حاضر مدرکی ندارم.

تقیان در پایان گفت: امیدوارم آقای رضازاده به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری پاسخ ما را بدهد و بدانیم تکلیفمان چیست. به اعتقاد من که زمانی هم در عضویت تیم ملی بودم، چنانچه یک وزنه بردار بخواهد به تیم ملی راه پیدا کند باید راه رقابت های لیگ باز باشد.