رئیس کمیته تربیت بدنی و جوانان مجلس با تاکید بر حمایت همه جانبه از تیم های ملی فوتبال امید و بزرگسالان گفت: فوتبال در وضعیت بیم و امید قرار دارد و در شرایط فعلی تنها با حمایت ملی باید زمینه موفقیت این دو تیم را در رویدادهای آسیایی فراهم کرد.

سید جلال یحیی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: درصحبت هایی که روز دوشنبه با آقای سعیدلو، کفاشیان، افشارزاده و تاج در حاشیه مسابقه تیم امید داشتیم جملگی خواستارحمایت بیشتر از تیم های ملی امید و بزرگسالان در آستانه بازیهای آسیایی و جام ملتهای آسیا شدیم تا تیم های ما بتوانند از اعتبار فوتبال کشور در این مسابقات دفاع کنند.

یحیی زاده در خصوص نتایج اخیر تیم های ملی فوتبال کشورمان درمسابقات آسیایی و غرب آسیا و دیدارهای تدارکاتی اظهار داشت: آنچه مشخص است تیم های فوتبال ما در بازیهای اخیر نتایج درخشانی نداشتند و نتوانستند انتظارات مردم را برآورده کنند.

وی یادآور شد: تیم فوتبال جوانان در مرحله مقدماتی فوتبال جوانان آسیا حذف شد، تیم امید قهرمانی در تورنمنت ویتنام را از دست داد و مقابل تیم آفریقای جنوبی تن به شکست داد . تیم فوتبال بزرگسالان هم نتوانست افتخارات ایران را در بازیهای غرب آسیا تکرار کند و در فینال غرب آسیا مقابل کویت شکست تحقیر آمیزی داشت. ملی پوشان فوتبال در دیدار تدارکاتی مقابل تیم دوم برزیل هم چندان که انتظار می رفت شجاعانه بازی نکردند و ترس و استرس در بازی تیم ملی مشهود بود.

وی اضافه کرد: اگر بازیهای تدارکاتی ملاک قضاوت فوتبال کشور باشد حتی آقای سعیدلو هم دل خوشی از این نتایج ندارند و باید اذعان کنیم که تیم های ملی ما نتوانستند انتظارات افکار عمومی را برآورده کنند.

رئیس کمیته تربیت بدنی و جوانان مجلس تصریح کرد: با این وجود اعتقاد دارم در فاصله ای که تا بازیهای آسیایی و جام ملتها باقی مانده باید به طور کامل و همه جانبه از تیم های ملی حمایت کنیم تا امیدمان برای موفقیت در این دو رویداد مهم آسیایی به ناامیدی تبدیل نشود.

یحیی زاده با بیان اینکه فوتبال در فضای خوف و رجا قرار دارد و نمی توان صد در صد در مورد ناکامی و موفقیت آن در بازیهای آسیایی و جام ملتها اظهار نظر کنیم، گفت: قضاوت نهایی در مورد فوتبال باید در گوانگجو و قطر انجام پذیرد و امیدوارم آنچه که در بازیهای تدارکاتی نصیب کادرفنی تیم های ملی می شود در بازیهای اصلی و جدی به کمک تیم های ما بیایند.

وی اضافه کرد: به خاطر دارم پیش از بازیهای جام جهانی 98 فرانسه نیز تیم ملی ایران مقابل تیم باشگاهی رم ایتالیا در دیداری تدارکاتی متحمل شکست سنگین 7 بر 1 شد ولی تیم ملی دربازیهای جام جهانی نمایشی قابل قبول و درخشانی داشت و همه ازعملکرد تیم ملی راضی بودند.

رئیس کمیته تربیت بدنی و جوانان مجلس با بیان اینکه فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی افکارعمومی و انتظارات مردم فوتبال دوست کشور باشد، اظهار داشت: آنچه مشخص است مردم از فوتبال انتظارات ویژه ای دارند و پس از ناکامی در صعود به جام جهانی حداقل انتظار مردم این است که تیم های ملی امید و بزرگسالان در بازیهای آسیایی و جام ملتهای آسیا به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنند.

وی تاکید کرد: بدیهی است در صورت ناکامی در این دو رویداد مهم آسیایی نگاه مسئولان سازمان به افکار عمومی خواهد بود و قطعا افکارعمومی حاضر نخواهند شد مسئولانی که نتوانسته اند در این مسابقات موفق عمل کنند همچنان بر مسند کار باقی بمانند.

یحیی زاده در پایان گفت: اعتقاد دارم در شرایط فعلی به جای یاس و نا امیدی تنها و تنها باید از تیم های ملی فوتبال حمایت کرد تا شرایط روحی و روانی مناسبی برای حضور این تیم ها در مسابقات پیش رو فراهم شود و بتوانند با این پشتوانه روحی شایستگی و پتانسیل فوتبال کشور را در مسابقات مهم آسیایی به نمایش بگذارند.