قم - خبرگزاری مهر: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با اشاره به وجود منابع با ارزش اقتصادی در دریاچه نمک قم خواستار انجام مطالعات لازم در این خصوص شد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، سید رضا دهناد بعد از ظهر چهارشنبه در ششمین جلسه کارگروه صنعت و معدن استان قم در سخنانی مزیتهای دریاچه نمک قم را در سه بخش صنعت، آبزی پروری و گردشگری دارای حائز اهمیت دانست و بر لزوم انجام مطالعات لازم در جهت بهره‌برداری هرچه بهتر از این منبع باارزش اقتصادی تأکید کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با اشاره به طولانی بودن مسیر فعلی دسترسی استان به این دریاچه افزود: باید راه دسترسی مناسبتری از داخل استان ایجاد شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات بخش صنعت و معدن استان گفت: ستاد تسهیل امور صنایع در استان فعال و جلسات و تصمیمات خوبی در جهت شناسایی و تسریع در رفع موانع و مشکلات این بخش داشته است.

دهناد با بیان اینکه حدود 50 درصد از مجموع مصوبات این ستاد اجرایی شده است بر لزوم پیگیری و اهتمام جدی نسبت به اجرایی شدن باقی مانده مصوبات تأکید کرد.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاستها و راهبردهای پیشنهادی مربوط به استقرار جغرافیایی صنایع در استان گفت: استقرار و ایجاد صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید منطبق با مزیتها، ویژگی‌ها و محدودیتهای استان باشد.

راهبردها و سیاستهای اجرایی بخش صنعت و معدن استان قم در ششمین جلسه کارگروه صنعت و معدن به تصویب رسید که در صورت تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم اجرایی خواهند شد.