خرم آباد - خبرگزاری مهر: همایش ملی "دروس معارف اسلامی، دانشگاه ها، بازنگری اهداف و ضرورتها و بررسی چالشهای پیش رو" در دانشگاه لرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر از خرم آباد، همایش "دروس معارف اسلامی، دانشگاه ها، بازنگری اهداف و ضرورت ها و بررسی چالش های پیش رو" با شرکت صاحبنظران حوزه و دانشگاه و متخصصان رشته های مختلف علوم انسانی، 21 دی ماه سال جاری در دانشگاه لرستان برگزار خواهد شد.

سید محسن حسینی دبیر هم اندیشی استادان دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و دبیر همایش در این زمینه اظهار داشت: این همایش به همت دفتر هم اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه لرستان و با همکاری مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار می شود.

وی در ادامه به محورهای این همایش اشاره کرد و بیان داشت: آسیب شناسی دروس معارف، روشها و شیوه های مطلوب تدریس دروس معارف اسلامی، اهمیت دروس معارف اسلامی، چالشها و مشکلات پیش روی دروس معارف اسلامی و تربیت مدرسان متخصص در زمینه دروس معارف اسلامی از جمله محورهای این همایش است.

دبیر این همایش همچنین رویکردهای جدید آموزشی در امر تدریس دروس معارف اسلامی، بازنگری اهداف و ضرورتها، نقش مدرس معارف در تربیت دینی دانشجویان، نقش دروس معارف در ارتقای معنویت در دانشگاه، جایگاه دروس معارف در جنگ نرم، نقش دروس معارف در اسلامی کردن دانشگاهها، دروس معارف اسلامی و مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی را از دیگر محورهای این همایش برشمرد.

حسینی در پایان ضمن دعوت از عموم نویسندگان و یژوهشگران برای شرکت در این همایش آخرین مهلت ارسال چکیده و اصل مقاله را تا پایان آذرماه سال جاری اعلام کرد.