شهرستانهای تهران - خبرگزاری مهر: مسئول امور اداری شبکه بهداشت شهرستان دماوند گفت: بر طبق برنامه ریزیهای انجام شده دو پایگاه امداد جاده ای در روستای "جابان" و پیست اسکی آبعلی احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در دماوند، سید محمد دادصفت ظهر یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان دماوند طی سخنانی خاطرنشان کرد: مراحل احداث مرکز بهداشتی و درمانی آبسرد با تلاش مسئولان شهری این منطقه ظرف یکسال آینده به پایان خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد: از 500 متر مربع زیربنای در نظر گرفته شده برای فضای این مرکز درمانی 200 متر آن تکمیل و اعتباری بالغ بر 200 میلون تومان نیز به این پروژه اختصاص داده شده بود.
 
وی با اشاره به پایگاه های امداد جاده ای در حال احداث شهرستان دماوند اظهار داشت: بر طبق برنامه ریزیهای انجام شده دو پایگاه امداد جاده ای در روستای "جابان" و پیست اسکی آبعلی احداث می شود.
 
دادصفت بیان داشت: زمین جانمایی شده جهت احداث پایگاه امداد جاده ای روستای جابان با مشکلاتی مواجه است که در صورت حل و فصل، مراحل اجرایی این طرح آغاز خواهد شد همچنین در پایگاه امداد جاده ای پیست آبعلی نیز اختلاف نظرهای کارشناسی مرتفع شده اما پیمانکار مجری در کار خود کوتاهی کرده است.
 
فرماندار شهرستان دماوند در ادامه این نشست گفت: در برخی طرحهای دماوند مانند مراکز بهداشتی و درمان، پایگاه های امداد جاده ای و مراکز فوریتهای پزشکی و به جهت وجود جاده هایی مخاطره آمیز، لحظه ها تعیین کننده هستند.
 
حسین معتمدنیا با بیان اینکه نمی بایست معطل رفع معضلات اراضی جهت احداث مراکز اورژانس شد، عنوان کرد: در زمینه احداث مراکز فوریتهای پزشکی نمی بایست معطل رفع معضلات مختلف شد بلکه باید به سرعت محل جانمایی را تغییر و مراحل احداث را آغاز کرد.
 
این مسئول با اشاره به موانع موجود در مسیر احداث بیمارستان آبسرد خاطرنشان کرد: در ماههای اخیر ارائه برخی استدلالها از سوی مسئولین، احداث بیمارستان آبسرد را با اما و اگرهای بسیاری روبرو ساخته بود.
 
وی ادامه داد: اما با پیگیریهای مسئولان شهرستان و تلاش نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی این طرح به ثمر نشست و در آینده ای نزدیک، با پایان یافتن مراحل تغییر کاربری، بیمارستان مذکور پس از احداث، کاستیهای بهداشتی و درمانی مناطق شرقی دماوند را مرتفع خواهد کرد.