یک روزنامه عربی با اشاره به هیاهویی که اخیرا کاخ سفید مبنی بر ارسال بسته های مشکوک از یمن به آمریکا به راه انداخت تاکید کرد: سیاست واشنگتن در مبارزه با تروریسم قدیمی و ناکارآمد است و باید تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الشرق قطر امروز در مقاله ای با عنوان "مبارزه با تروریسم" نوشت: طی دو روز اخیر مردم با حالت آماده باش امنیتی در برخی از فرودگاه های جهان مواجه بوده و شاهد عملیات پیگرد، تعقیب و تفتیش هستند که درآن کشورهای عربی و غربی هم شرکت دارند.

از جمله این ادعاها ارسال دو بسته مشکوک از یمن با هدف اجرای عملیات تروریستی در آمریکا بوده است.

روزنامه الشرق درادامه این مقاله آمریکا را به درس گرفتن از روش ها و اسلوب های قدیمی مبارزه با تروریسم فرا می خواند و می نویسد: پر واضح است که روش های قدیمی به کار گرفته شده برای مبارزه با تروریسم از حمله به عراق گرفته تا افغانستان و همچنین بمباران مناطقی از پاکستان ویمن آن هم با هواپیماهای بدون سرنشین هیچ نتیجه ای بدنبال نخواهد داشت مگر دامن زدن به افراطی گری و تغذیه تروریسم.

این روزنامه قطری ادامه می دهد : تهدیداتی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در خصوص مبارزه با تروریسم در یمن گرفته و اعلام کرده است که با دخالت نظامی گروهک تروریستی القاعده را که در این کشور به سر می برد حتما از بین می برد هرگز نتیجه ای سودمند به دنبال ندارد مگر اینکه فاجعه ای جدید در قلب خاورمیانه به وجود آورد.

الشرق می افزاید: سخن گفتن از هرگونه دخالت آمریکا در مبارزه با القاعده در منطقه خاورمیانه باید با درایت و احتیاط کامل همراه باشد چرا که عبرت هایی که درحال حاضر در برابرمان قرار دارد بیانگر آن است که زمان تغییر سیاست های اتخاذ شده در روند مبارزه با تروریسم فرا رسیده است.