تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵

خبرهایی از حضور داوران جهانی شمشیربازی در بازی‌های آسیایی، برنامه‎های مربی پاکستانی تیم ملی اسکواش، معاینه پزشکی اکثر تیم‎های اعزامی به گوانگجو، اعزام بانوان مینی گلف به چین و نایب قهرمانی حکیمی فرد در مسابقات جهانی شطرنج را در خبرگزاری مهر می‎خوانید.

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‎های شمشیربازی بازی‌های آسیایی گوانگجو با قضاوت هجده داور جهانی و بین‌المللی برگزار می‌شود. چین (6 داور)، ویتنام، چین‎تایپه، سنگاپور، هنگ‌کنگ، کره‌جنوبی، ژاپن، قزاقستان دیگر کشورهایی هستند که داوران آنها در این مسابقات قضاوت می‌کنند. از ایران هم یک داور به مسابقات شمشیربازی گوانگجو اعزام خواهد شد.

برنامه‌های مربی پاکستانی تیم ملی اسکواش
"امجد خان" مربی پاکستانی تیم ملی اسکواش مردان کشورمان قصد دارد طی یک برنامه سه ساله ایران را در جمع چهار تیم برتر آسیا قرار دهد. در حال حاضر اسکواش ایران در رده دهم آسیا قرار دارد اما امجد خان با توجه به اینکه اسکواش در میان جوانان ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد، امیدوار است که بتواند با بدنسازی و انجام تمرینات بابرنامه‌تر ایران را یکی از چهار تیم برتر آسیا کند.

معاینه پزشکی اکثر تیم‌های اعزامی به گوانگجو انجام شده است
پیمان فخری، مدیر مرکز سنجش و توسعه قابلیت‌های جسمانی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک گفت: به غیر از ورزشکاران تیم‌های فوتبال، بسکتبال، شنا و شیرجه، دیگر ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی جهت انجام معاینه پزشکی به این مرکز مراجعه کرده ‌ند.

بانوان مینی گلف عازم چین شدند
تیم ملی مینی گلف بانوان کشورمان به منظور حضور در مسابقات آسیایی این رشته به چین سفر کردند. این رقابت‌ها از سه روز دیگر در "کان مینگ"  آغاز می‌شود.

رعنا حکیمی فرد صاحب مدال نقره مسابقات نوجوانان جهان شد
مسابقات شمشیربازی قهرمانی نوجوانان جهان در رده زیر 14 سال دختران با نایب قهرمانی رعنا حکیمی فرد به پایان رسید. این شطرنجباز کشورمان با کسب 5/8 امتیاز صاحب این عنوان شد.