زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه آزاد زنجان با بیان اینکه امسال با پذیرش دانشجو در رشته های مختلف تعداد دانشجویان این دانشگاه به 30 هزار نفر رسیده است، گفت: این دانشجویان در 300 رشته گرایش مختلف پذیرش شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، اصغر پرتوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این دانشگاه فعالیت خود را از دو اتاق استیجاری آغاز کرد و در حال حاضر با 40 هزار متر مربع زیر بنای ساخته شده و 370 هکتار مجموع زمین های تحت تملک، از موقعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: در مجموعه پزشکی نیز این دانشگاه صرفاً در رشته های پرستاری و مامایی دانشجو می پذیرد.

پرتوی تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه های آزاد اسلامی استان را 700 نفر عنوان کرد و افزود: تاکنون 250 مقاله پژوهشی از سوی این دانشگاه در مجلات مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به چاپ رسیده است که این مقالات از ارزش علمی و پژوهشی بالایی برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه آزاد زنجان تعداد مقالات ISI چاپ شده توسط دانشگاه های آزاداسلامی استان را تاکنون 130 مورد برشمرد و یادآور شد: تاکنون 360 طرح پژوهشی در سطح استان به مرحله اجرا رسیده است و 220 طرح نیز در دست اجرا می باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به فعالیت 4 واحد دانشگاه آزاداسلامی زنجان، ابهر، خدابنده و هیدج در استان، متذکر شد: مرکز دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان تکاب نیز که از شهرهای استان آذربایجان غربی است، بنا به تقاضای مؤسسین این مرکز، زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی زنجان فعالیت می نماید.

پرتوی فعالیت های علمی و پژوهشی را مهم دانست و تأکید کرد: همه باید در جهت ارتقای سطح علمی-پژوهشی و ارتقای آموزش در کشور تلاش کنند و استان نیز باید در کنار سایر استان ها این وظیفه را ایفا نماید.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین دانشگاه حضوری جهان دانست و تصریح کرد: این دانشگاه بنا به هدفگذاری خود، تلاش می کند تا پایان دهه چهارم فعالیت اش با بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا رقابت نماید و بدیهی است با فرآیندی که این دانشگاه طی کرده، این امر میسّر خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان از دهه اول فعالیت دانشگاه آزاداسلامی با عنوان دهه تثبیت یاد کرد و یادآور شد: در این دهه تلاش شد کلیه امور بر اساس مصوبات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گیرد و همواره فرآیندهای آموزشی و پرورشی این دانشگاه مطابق با فرآیندهای جاری دانشگاه های دولتی و زیر نظر وزارت علوم بوده است.

پرتوی با بیان اینکه دهه دوم فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس توسعه کمی دانشگاه هدف گذاری شده بود، ابراز خرسندی کرد: این دهه نیز با موفقیت طی شد تا اینکه فعالیت در دهه سوم بر اساس ارتقای کیفیت بنا نهاده شد؛ به طوری که هم اکنون که سالهای پایانی این دهه در حال طی شدن است، دانشگاه آزاد توانسته است به موفقیت بسیار زیادی دست یابد و هم اکنون با دانشگاه های دولتی کشور در حال رقابت است.

وی ابراز امیدواری کرد: با نگاهی به گذشته و فرآیند رشد و شکوفایی دانشگاه آزاداسلامی، ادامه فعالیت با همین سرعت، تحقق هدف گذاری دهه چهارم را نیز میسّر سازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان از تحصیل یک میلیون و 500 هزار دانشجو در دانشگاه های آزاد اسلامی در سطح کشور خبر داد و افزود: تاکنون 3 میلیون و 500 هزار نفر نیز از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.