رئیس پیشین کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، اکبر محمدی را یک مربی تحمیلی برای تیم فوتبال نوجوانان ایران خواند و گفت: فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان برای گزینش این مربی تصمیمی نادرست اتخاذ کرده است.

مسعود معینی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب افزود: در خصوص انتخاب اکبر محمدی به عنوان سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران باید بگویم که این مربی به کمیته جوانان فدراسیون فوتبال تحمیل شده است، همانطور که در دوره گذشته نیز می خواستند این مربی را به من تحمیل کنند اما تن به چنین کاری ندادم.

وی با طرح این سئوال که "چرا فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان برای انتخاب مربیان تیم‌های پایه کارشناسی لازم را انجام نمی دهد؟"، افزود: کمیته فنی برای چه منظور ایجاد شده است؟ آقای محمدی که به یکباره سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران شده است، کجای فوتبال ما بوده است؟ یعنی در فوتبال ما گزینه دیگری به غیر از ایشان برای مربیگری تیم نوجوانان نبود؟ و...

رئیس پیشین کمیته جوانان فدراسیون که زمان ریاست او بر این کمیته تیم نوجوانان ایران قهرمان آسیا شد، خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم برای انتخاب آقای اکبر محمدی هیچ نگاه کارشناسی صورت نگرفته است. متاسفانه مسئولان فدراسیون تا دیدند ایشان در تلویزیون چهار تا حرف در مورد فوتبال زده است، سریع به او اعتماد کرده و هدایت تیمی را به وی سپردند که دوره قبل قهرمان آسیا شده بود.

معینی با انتقاد از اکبر محمدی گفت: ایشان پس از تساوی با سوریه و ناکامی از راهیابی به مرحله دوم مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا عنوان کرده است، بازیکنان من تمرکز نداشته‌اند، سئوال من از سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران این است، "آیا خود شما در آن بازی تمرکز لازم را داشتی؟".

وی افزود: مربی که در دقیقه 22 دست به تعویض می زند و یا در نیمه اول هر سه تعویض تیمش را انجام می دهد، نشان دهنده این است که نه تمرکز داشته و نه می دانسته تیمش را چطور ارنج کند. متاسفانه سرمربی تیم نوجوانان تاکتیک تیم نوجوانان ایران را به خوبی انتخاب نکرده بود و در دو بازی مقابل کره شمالی و سوریه از این بابت ضربه خوردیم.

رئیس پیشین کمیته جوانان فدراسیون فوتبال یادآور شد: سرمربی تیم نوجوانان ایران گفته است: "به بازیکنانم می بالم" باید به ایشان بگویم، آخر شما کجای این فوتبال بودید که حالا می خواهید به این بازیکنان ببالید؟! یا ایشان اظهارنظر کرده است که این بازیکنان آینده خوبی دارند. من می خواهم به آقای محمدی بگویم، آیا خودت گذشته‌ای در این فوتبال داشته‌ای که حالا برای این بازیکنان نوجوانان آینده خوبی را متصور هستی؟!

"انتخاب اکبر محمدی برای هدایت تیم فوتبال نوجوانان ایران نادرست بوده و برای انجام این کار هیچ کارشناسی صورت نگرفته است"، معینی با بیان این جمله افزود: من سال گذشته بسیار زیر فشار بودم و شرایط را برای ادامه کار مهیا ندیدم به همین خاطر تصمیم به کناره گیری از ریاست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گرفتم. امسال هم همین فشار روی دوش "فریدون معینی"، برادرم بود اما او ماند و تحمل کرد. فریدون ماند و اکبر محمدی را یک مربی تحمیلی بود، پذیرفت. متاسفانه برادر من فریب چهار تا برنامه تلویزیونی آقای محمدی را خورد و آنالیزهایی که او از مسابقات لیگ برتر داشت.

وی افزود: آقای محمدی در یکی از برنامه‌های ورزشی سیما مربیان لیگ را آنالیز می کرد و به آنها نمره می داد. آخر او کجای فوتبال بوده که به خود اجازه می داده مربی چون علی دایی را آنالیز کند؟ ایشان چطور به خود جرات می داد، کنار برادر من بنشیند و مربیان لیگ برتری که سابقه‌ای به مراتب بیشتر از او در فوتبال داشته‌اند، آنالیز کند و عملکردشان را به  نقد بکشد.

معینی در خاتمه تصریح کرد: آقای کفاشیان، تاکید کرده‌اند که با وجود این شکست‌ها نگاه فدراسیون به آینده است و برای آینده برنامه ریزی می کنند. یعنی ایشان در این سه سال که رئیس فدراسیون بوده است، برای آینده برنامه ای نداشته؟! من البته به مسئولان فدراسیون پیشنهاد می کنم، دوباره "میرشاد ماجدی" را علم کنند و از او بخواهند تا "مسعود معینی" را مقصر همه این ناکامی‌ها جلوه دهد!