به گزارش خبرگزاری مهر، 52 اثرانیمیشن از ایران، آمریکا، آلمان، فرانسه، استرالیا، کانادا، لهستان، اسکاتلند، هلند، ایتالیا، آرژانتین، انگلستان انتخاب شد. فیلمهای "کبوتر: غیر ممکن" کوکاس مارتل، "دیروز، امروز، امروز" احمد تیموری، "پرنده پیغامبر" اینا فایندسین، "هارمونی" پگاه خرم آبادی، "فراری" ملانی گوین، "داستان سفال" مریم بیانی، "کالیپسو" جک پری، "آزادی" جرمی ایسزو، "ویروس" رابرت پورچ، "دباغ خانه" ایان گاردنر، "پارازیت" امید خوشنظر، "پایان سرخ و جامعه همزیستی ظاهری" رابین نوردا، "ام عبدالله" سحر السواف، "بیگ بنگ، بیگ بوم" بلو، "تکلو پلیس" خاویر مراد، "سینما توگراف" تومک باگیسکی، "بی زبانی" دانیل گریوز، "نیم پرده" حمیده جوادی، "بالاترازابرهای خاکستری" ساره پورشفیعی، "سرآشپز" سلمان خورشیدی، "بی خوابی" بهاره نوریزاد، "فانوس" طناز پریشانزاد، "خروج" ابوالفضل کمرکی فراهانی، "تنها" امینه پارساپور، "مشعل المپیک" شهرام حیدریان، "زادگاه" فرزاد شادپور، "من، شاه، بابام" آزاده معزی، "تابلوهای شهری" اصلان شاه ابراهیمی و ابراهیم خبازی، "هدیه روز مادر" پیمان دهقانی، "داستان سفال" مریم بیاتی، "خورشید حجاز" سعید گایینی، "مرگ و پیرزن" لیدا فضلی، "پارازیت" امید خوش نظر، "شکرستان" بابک نظری، "روباه و کلاغ" امین مبارکی، "اینجوریه – صرفه جویی در کاغذ" پژمان علیپور، "داستان جعبهای" بهروز بصیریفرد، "نقطه اوج" بهروز بصیریفرد، "پهلوان اکبر" عاطفه یوسفی، "آنفولانزا – ای" اکتای نیک سرشت، "قفس" سعید مددی ماهانی، "زندگی و دیگر هیچ" امید واحدی، "دخترک ابری" کیانوش عابدی، "روزگار سپری شده" فرنوش عابدی، "تولدت مبارک" زحل رضوی، "حبیب ابن مظاهر" ناهید صمدی امین، "پیرزن و گاو" احسان تسویهچی، "خط کش" اصلان شاه ابراهیمی– ابراهیم خبازی، "پاس شبانه" امیرحسین علیمراد، "هارمونی" پگاه خرم آبادی و "پایانی برای آغاز" علی اصغر شامی آثار پویانمایی جشنواره بیست و هفتم است.
- جلسات نقد و بررسی فیلمهای ایرانی جشنواره جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران به منظور اهتمام به مقوله نقد در سینمای کوتاه در طول ایام برپایی، میزبان جلسات نقد و بررسی فیلمهای ایرانی جشنواره میشود. این جلسات در سینما فلسطین تهران برگزار میشود.
- بهترین فیلمهای کوتاه ایرانی از نگاه تماشاگران درجشنواره بیست و هفتم انتخاب میشود. این طرح با هدف ایجاد فرصت برای تماشاگران در ارزشیابی عمومی آثار، ارزیابی میزان مخاطبان و گسترش و تقویت پیوند میان فیلمهای کوتاه و تماشاگران پیشبینی شده و در طول دورههای گذشته همواره با استقبال توامان فیلمسازان و مخاطبان قرار گرفته است.