کرمان - خبرگزاری مهر: فرماندار جیرفت با اشاره به نرخ بیکاری 12 درصدی در این شهرستان گفت: متاسفانه 20 هزار فرصت شغلی جیرفت در اختیار اتباع خارجی است.

ابراهیم غنچه پور در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهارداشت: با توجه به محرومیت جنوب استان کرمان ایجاد اشتغال برای جنوب کرمان از اهمیت بسیار وی‍ژه ای برخوردار است که باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی افزود:‌ در استان کرمان که دارای نرخ بیکاری 14.8 درصد است شهرستان جیرفت با نرخ بیکاری 12 درصد مواجه است که امیدواریم با افزایش زمینه های اشتغال کاهش یابد.

فرماندار جیرفت بر نقش اتباع بیگانه در افزایش نرخ بیکاری تاکید کرد و گفت:‌ حداقل 15 هزار و حداکثر 20 هزار شغل در شهرستان جیرفت در دست اتباع بیگانه قرار دارد که در بالا رفتن نرخ بیکاری نقش مستقیم دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سرمایه گذاری در بخش خصوصی کمتر در جنوب کرمان به ویژه جیرفت اتفاق افتاده است گفت‌: باید برنامه ریزی در راستای افزایش سرمایه گذاری انجام شود.

غنچه پور گفت: امکان ارائه تسهیلات به متقاضیان با شرایط 70 در 30 برای پرو‍ژه های سنگین وجود دارد و اعتبار مناسبی نیز برای اشتغال در نظر گرفته است است اما متاسفانه متقاضی سرمایه گذاری وجود ندارد.