نماینده مردم شیراز گفت: تعیین حریم وسیع برای هر واحد تاریخی در بافت شهر شیراز باعث شده که ساماندهی بافت فرسوده و تاریخی محیط پیرامون آنها دچار مشکل شود.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه بافت تاریخی شیراز باید به صورت لکه ای حفظ شود به خبرنگار مهر گفت: مشکل این است که سازمان میراث فرهنگی برای هر واحد تاریخی حریم وسیعی را معین کرده است که طبق آن در مجاورت بناها و بافت تاریخی اجازه احداث بناهای دیگری را نمی دهد.

وی ادامه داد: این موضوع باعث شده که بافت شهر ارزش و اهمیت خود را از دست بدهد و کمترین بودجه برای ساماندهی به آن تعلق بگیرد.

قادری با اعلام اینکه بافت تاریخی در کنار نوسازی به بهسازی احتیاج دارد بیان کرد: زمانی که حریم وسیعی برای یک بنا در نظر گرفته می شود اجازه طراحی مجدد بافت وجود ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: اگر بافت تاریخی و فرسوده شیراز ساماندهی نشود مشکلات جدی برای تداوم کارکرد واحدهای بافت بوجود می آید.

وی افزود: در طول سالهای گذشته سازمان میراث فرهنگی نه تنها کمکی برای ساماندهی بافت تاریخی و فرسوده شهر شیراز نکرده است بلکه با موانعی که پیش روی مسئولان استانی گذاشته ساماندهی این بخش از شهر را نیز دچار مشکل کرده است.

نماینده مردم شهر شیراز در مجلس اظهار کرد: نیاز است که سازمان میراث فرهنگی برای ساماندهی بافت فرسوده از اعتبارات دولتی استفاده و مسئولان استان را در این اقدام همراهی کند.  

قادری گفت: تصور می کنم که در حین اجرای طرح بین الحرمین هیچ خانه تاریخی تخریب نشد، همچنین در طرح توسعه حرم شاهچراغ نیز خانه تاریخی وجود ندارد که منجر به تخریب آن شود.