ساری - خبرگزاری مهر: معاون حقوقی، امور مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: حسابرسی عملکرد دستاورد نوین حرفه حسابرسی در دیوان محاسبات کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون همتی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات مازندران در ساری با تبیین وظایف دیوان محاسبات به برنامه های این دیوان در خصوص حسابرسی عملکرد مدیریت، نظارت آنلاین و اقدامات پیشگیرانه، مواضع و اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: حسابرسی عملکرد که دستاورد نوین حرفه حسابرسی است در کشور مغفول مانده و دیوان از سال قبل اقدامات قابل توجهی در تهیه و تدوین گزارشات آن انجام داده است.
 
همتی افزود: با استفاده از فرآیند این نوع حسابرسی پیشنهاداتی برای اصلاح فرآیند و ایرادات سیستم ارائه که این موضوع تحقق عینی، تعامل با دستگاه های اجرایی است.
 
معاون دیوان محاسبات کشور با ارائه آخرین وضعیت اجرای پروژه نظارت بر خط توسط دیوان محاسبات به تشریح اهداف این پروژه به منظور پیشگیری از وقوع تخلفات و ارائه گزارشات به روز از وضعیت دستگاه های اجرایی در مقاطع مختلف پرداخت.
 
احمد جمشیدی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران نیز بر ضرورت ایجاد تعامل مثبت میان دستگاه های نظارتی و دستگاه های اجرایی و نگاه توسعه ای به بحث نظارت تاکید کرد.
 
در این مراسم ابراهیم نامداری طی حکمی از سوی رئیس کل دیوان محاسبات کشور به سمت مدیرکل جدید دیوان محاسبات مازندران منصوب و از زحمات آقاگلی دردوران تصدیش بر مسند دیوان محاسبات استان قدردانی شد.
 
نامداری معاون فنی و حسابرسی دیوان محاسبات استان چهارمحال و بختیاری بوده است.